تسری ژن خوب به فرزند باجناق وزیر کار و انتصاب او در امداد خودرو / مردم تا چه زمانی باید خسارت رابطه بازی های مدیران را تحمل و پرداخت کنند؟
هر چند با افزایش واکنش های مردمی به ماجرای ژن خوب و انتصاب آقازاده ها در پست های مدیریتی و حساس، انتظار منطقی این بود که مدیران ارشد اجرایی در رابطه با این رویه دست به اصلاحاتی بزنند، اما بررسی ها نشان می دهد که انتصاب آقازاده در سطوح مختلف اجرایی و مدیریتی کشور استمرار دارد؛ رویه ای که در شرکت بزرگ سایپا نیز دیده می شود و نمونه بارز آن حضور باجناق وزیر کار در این مجموعه بزرگ است.
به گزارش «بازتاب»، شرکت سایپا که پیش از این هم به انتصابهای عجیب و غریب در هیات مدیره شرکتهای تابعه معروف بود، این روزها شاهد بحران های مختلف در فرایند تولید ،فروش و اختلاف سلیقه های مختلف مدیریتی هست به طوریکه در تازه ترین خبرها، حمیدرضا رستگار قائم مقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در امور تامین و بازرگانی از سمت خود استعفا کرد.
هرچند سایپا دلیل این استعفا را فشار کاری و بیماری آقای رستگار اعلام کرده ولیکن گفته می شود عمده این اختلاف نظر ها در بدنه مدیریتی سایپا ناشی از انتصابات مدیران میانی هست که تازه ترین آن در شرکت امداد خودرو سایپا رقم خورد و براساس آن سرپرستی این شرکت به فردی به نام محمد گودرزی سپرده شد؛ فردی که از نزدیکان محمد شریعتمداری – وزیر کار است و در زمان حضور او در وزارت صمت به یکباره در شرکت سایپا استخدام شده است.
محمد گودرزی که متولد 1368 و دارای مدرک لیسانس در رشته کامپیوتر است، از سال 1396 به شرکت ساپیا پیوسته است و در این مدت کوتاه عضویت در هیأت مدیره شرکت امداد خودرو سایپا و همچنین سرپرستی مدیریت دفتر حوزه مدیرعامل گروه خودروسازی در زمان مدیرعاملی قاسم جهرودی را در کارنامه خود دارد.
بده بستان های مدیریتی تنها به اینجا هم ختم نشد و در زمان تصدی محمدرضا سروش نیز گودرزی به سرپرستی مدیریت ارتباطات گروه خودروسازی سایپا منصوب شد که البته این انتصاب عمر کوتاهی داشت .
این انتصاب و رخدادهای حواشی آن در حالی رقم خورده است که بر اساس اطلاعات به دست آمده وی هیچ گونه سابقه مدیریتی در شرکت های خودروسازی نداشته است.
این البته همه التهابات روز و ماه های اخیر در شرکت سایپا و زیر مجموعه های آن نیست و درحوزه فروش هم تصمیمات لحظه ای برای بسیاری از شهروندان و مشتریان سایپا چالش های زیادی ایجاد کرده است. به طور مثال چندی پیش اعلام شده بود مشتریان رنو در طرح تبدیل می توانند خودروی سراتو هم ثبت نام کنند اما حالا خبر می رسد بی سر و صدا سراتو به بهانه قطع همکاری کیا با سایپا از طرح تبدیل خوردوهای گروه رنو کنار گذاشته شده است.
سایپا در واکنش به این اظهارات؛ تعداد سراتو های مورد نظر را محدود دانست و اعلام کرد:به هر نمایندگی فقط چند دستگاه اختصاص یافته است تا در صورت تمایل مشتریان، با قیمت جدید بجای محصولات رنو به آنها واگذار شود.
به این موارد باید اضافه کرد که گفته می شود در زمان وزارت محمد شریعتمداری از وزارت صمت، شرکت سایپا به دلیل مشکلات موجود سازمانی و علی رغم میل خود خود مجبور به ثبت نام 50 هزار خودرو شد و براساس بررسی ها در حال حاضر 37 هزار دستگاه معوقه دارد.
برخی تعهدات معوق سایپا در حالی به سررسید یکساله خود نزدیک می شودکه هم اکنون 37 هزار خانواده به علت عدم تحویل خودروی خود با چالش های مختلف مواجه شده اند.
بر همین اساس می توان نتیجه گرفت که عدم واگذاری امور حساس به مدیران آگاه و توانمند و ترجیح روابط شخصی و گروهی بر ضوابط در سال های گذشته، اکنون آسیب های قابل تأملی را متوجه آحاد مردم و خصوصا قشر ضعیف جامعه کرده است؛ آسیب هایی که باید گفت ریشه بسیاری از آنها نه تحریم ها بلکه سوء مدیریت های اینچنینی است.
چرا از برادرهای همسر ایشون سخن بمیان نمیاد … یکی نیست بگه عبدالرضا لوایی که افسر ارتش در لشگر ۹۲ زرهی اهواز رسته مهندسی بود چطور در کشتیرانی جمهوری اسلامی در زمان تصدی شریعتمداری در وزارت بازرگانی منتقل شد و حالا هم از مدیران کشتیرانی هست !!! … محمد رضا لوایی در ستاد فرمان ….. جناب شریعتمداری اینکارها رو کردی و ادامه دادی که فساد داماد جنابعالی باعث سرشکستگیت شد ولی همچنان داری کار خودت رو میکنی … تاریخ تا بوده نشون داده قدرت فساد میاره اگر خاص ترین بنده خدا باشی