بی تدبیری شهرداری در نصب سرعت گیر های سطح شهر/پاسخگوی خسارات وارده به خودروی شهروندان کیست؟+فیلم

  • اجتماعی
  • یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۲:۲۹
    کد خبر :275690

در منابع مختلف از سرعت گیر به عنوان ابزاری برای کنترل سرعت وسایل نقلیه یاد شده است که طبق استانداردهای موجود ارتفاع بلند ترین نقطه یک سرعت گیر 7 تا 10 سانتی متر ،حداکثر طول آن 30 سانتی متر و عرض آن به اندازه عرض محل نصب باشد.
سرعت گیر ها و سرعت کاه ها هرکدام به فراخور شرایط مانند وضعیت راه و سرعت خودرو ها ،کارشناسی و نصب می شوند و طبیعتا نصب غیر استاندارد آنها علاوه بر عدم کارایی ، چه بسا منجر به بروز سانحه ناگوار خواهد شد .
با کمی دقت و سرکشی عادی در برخی از خیابان ها متوجه نصب یا بهتر بگوییم ساخت انواع سرعت گیر های غیر استاندارد در سطح شهر هستیم که کم ترین تاثیر منفی آن ایراد خسارت به خودروی شهروندان است .
در تازه ترین مورد، شهروندی از منطقه 5 تهران ضمن ارسال فیلم و عکس به بازتاب ،از ساخت غیر ایمن سرعت گیر در خیابان پرتردد عدل شمالی (میدان پونک) گلایه کرده و می افزاید:شهرداری منطقه بدون درنظر گرفتن معیارهای ساخت کاهنده سرعت در این منطقه، اقدام به ساخت سرعت گیر توسط تعدادی کارگر ساده نموده و سپس بدون هیچگونه علائم و هشدار قابل ملاحظه ای، آن را به حال خود رها کرده است .
این شهروند می افزاید: دو شب گذشته بار ها شاهد بوده ایم که خودرو ها به دلیل نبود روشنایی کافی در این خیابان و ارتفاع غیرمعمول سرعت گیر مذکور به سختی با کف خیابان برخورد کرده اند که در برخی مواقع صدای ناشی از برخورد باعث ترس وحشت ساکنین شده است .

خراشیدگی و آسیب آسفالت خیابان به دلیل برخورد کف و انتهای خودرو های عبوری از سرعت گیر (48 ساعت پس از نصب سرعتگیر)

شهروند پونکی ضمن انتقاد از بی تدبیری مسئولین شهرداری منطقه 5 تهران درقبال انجام وظایف شهری می گوید:این یک موضوع بدیهی و ابتدایی است و مدیران شهری باید قبل و بعد از ساخت این سرعت گیر، علائم هشدار دهنده مانند رنگ آمیزی ، نصب تابلو هشدار و… را انجام می دادند تا از بروز خسارات وارده جلوگیری شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید