احتمال تولید نسل جدید میتسوبیشی لنسر وجود دارد
حدس و گمانهایی مبنیبر تولید دوبارهی میتسوبیشی لنسر ایوولوشن با پیشرانهی توربوشارژ ۳۴۱ اسببخاری وجود دارد که البته فعلا میتسوبیشی آنها را بهطوررسمی تأیید نکرده است.
میتسوبیشی در سال ۲۰۱۵، نسخهی Final Edition لنسر ایوولوشن را معرفی کرد تا همه با این سدان اسپرت و دوستداشتنی خداحافظی کنیم. پسازآن، منابع رسمی شرکت سازنده اعلام کردند دیگر مدل جدیدی از لنسر ایوولوشن معرفی نخواهد شد و حتی اگر قرار باشد میتسوبیشی خودرو اسپرت تولید کند، این خودرو حتما شاسیبلند خواهد بود تا سدان اسپرت. باوجوداین، اگر شایعههای اخیر صحت داشته باشد؛ یعنی نظر میتسوبیشی تغییر کرده و شاهد تولد دوبارهی این مدل بهصورت خودرو سدان خواهیم بود.
براساس شایعات، لنسر ایوولوشن نسل یازدهم خودرو سدانی خواهد بود که از قوای فنی مشابه با نسل بعدی رنو مگان RS استفاده میکند. این را باید خبری خوشحالکننده دانست؛ چون حتی نسل فعلی رنو مگان نیز درحالحاضر رکورددار سریعترین خودرو تولیدانبوه دیفرانسیلجلو در پیست نوربرگرینگ است.
مگان RS در قویترین نسخهی خود که تروفی R نام دارد، به پیشرانهی توربوشارژ ۱.۸ لیتری چهار سیلندر مجهز است که میتواند ۲۹۶ اسببخار قدرت و ۴۰۰ نیوتنمتر گشتاور تولید کند. باتوجهبه ظهور سیستمهای نیمههیبریدی برقی ۴۸ ولتی در خودروها، اتحاد رنو-نیسان-میتسوبیشی در نسل بعدی از پیشرانهی دولیتری استفاده خواهد کرد که میتواند تا ۳۴۱ اسببخار قدرت و ۴۳۳ نیوتنمتر گشتاور تولید کند.
گرچه این عدد بسیار فوقالعاده است، همچنان از قدرت ۴۴۰ اسببخاری و گشتاور ۵۵۹ نیوتنمتری لنسر ایوولوشن X FQ-440 MR کمتر است. البته، از این مدل فقط ۴۰ دستگاه تولید شد که همهی آنها در بازار انگلستان فروخته شدند. نسخهی ۴۴۰ اسببخاری نسل قبلی لنسر قویترین خودرو چهار سیلندر جهان است؛ بهطوریکه حتی نسل جدید مرسدس بنز A45 S با قدرت ۴۱۵ اسببخار و گشتاور ۵۰۰ نیوتنمتر از آن ضعیفتر است.
لنسر آینده احتمالا روی پلتفرم جدید CMF-C/D F4 ساخته خواهد شد و بهصورت استاندارد از سیستم چهارچرخ محرک نیز استفاده خواهد کرد. تولید این خودرو درصورتی اتفاق خواهد افتاد که میتسوبیشی عزم راسخی برای رقابت با سوبارو WRX STI داشته باشد و مانند مدل اکلیپس، خودرو سدان اسپرت را به کراساور تبدیل نکند.