آئودی TT RS کوپه مدل ۲۰۱۹ رونمایی شد
آئودی مدل ۲۰۱۹ خودروی TT RS را با پیشرانهی ۵ سیلندر ۴۰۰ اسب بخاری رونمایی کرد که طراحی اسپرت، بسیار خشن و در عین حال مدرنی دارد.
مرداد ماه سال گذشته بود که آئودی از مدل فیس لیفت TT رونمایی کرد؛ اما آلمانیها در آن زمان از نسخهی اسپرت و قدرتمند TT موسوم به RS سخنی به میان نیاوردند تا اینکه بالاخره پس از مدتها انتظار مدل کوپهی TT RS با پیشرانهی ۵ سیلندر معرفی شد. اصلیترین تغییرات ظاهری این مدل، ورودی هوای بزرگ در جلو و روی سپر بههمراه نمای ظاهری اسپرتتر هستند.
در پشت چلوپنجرهی لانه زنبوری TT RS رادیاتور بزرگی قرار دارد تا خنککاری بهتری برای پیشرانه به ارمغان بیاورد. یک اسپویلر بزرگ و پهن نیز در بخش جلوی خودرو نصب شده که در طراحی آن از خودروهای مسابقهای الهام گرفته شده است. مشتریان آئودی میتوانند انتخاب کنند اسپویلرهای خودروی آنها به رنگ مشکی براق، آلومینیومی یا با رنگ بدنه یکی باشد.
در بخش عقب خودرو شاهد بالچهی جدیدی هستیم که لبههای آن یک قسمت اضافه دارند و همین قطعهی بهظاهر کوچک سبب شده تا ظاهر TT RS جدید عضلانیتر دیده شود. نوار بسیار نازکی نیز با ظرافت تمام دو چراغ عقب را به هم متصل کرده است. تمامی نسخهها و تیپهای آئودی TT RS بهصورت استاندارد از چراغهای اصلی LED بهره میبرند؛ اما مشتریان میتوانند با پرداخت مبلغی اضافی چراغهای LED ماتریکس و چراغهای عقب OLED را برای خودرو خود سفارش دهند. آئودی TT RS در هشت رنگ مختلف به بازار عرضه میشود که یکی از آنها با نام سبز کیالامی بهطور ویژه تنها برای مدل RS ارائه خواهد شد.
قلب مدل TT RS کوپه و رودستر را پیشرانهی پنج سیلندر خطی بنزینی توربوشارژر با حجم ۲.۵ لیتر تشکیل میدهد که از سری TFSI است و میتواند ۴۰۰ اسببخار قدرت و ۴۸۰ نیوتونمتر گشتاور تولید کند. این پیشرانه ۹ سال متوالی در لیست برترین موتورهای جهان قرار داشت و میتواند TT RS را در عرض ۳.۷ ثانیه از سرعت صفر به ۱۰۰ کیلومتربرساعت برساند. اگرچه حداکثر سرعت آئودی TT RS به صورت الکترونیکی روی ۲۵۰ کیلومتربرساعت محدود میشود، بهصورت آپشن میتوان این محدودیت را تا ۲۸۰ کیلومتربرساعت افزایش داد.
در بخش انتقال قدرت آئودی TT RS شاهد استفاده از سیستم چهارچرخ محرک آئودی کواترو و جعبه دندهی ۷ سرعتهی S ترونیک هستیم. خریداران امکان انتخاب یکی از دو سایز ۱۹ و ۲۰ اینچی برای رینگهای خودرو دارند. درون این رینگهای آلیاژی، دیسکهای ترمز برمبو با کالیپرهای هشت پیستون قرار دارند که بهصورت استاندارد، مشکی هستند؛ اما به شکل آپشن امکان سفارش آنها به رنگ قرمز نیز وجود دارد. خریداران میتوانند دیسکهای ترمز سرامیک کربن برمبو را نیز برای خودروی خود سفارش دهند. در کل برای آئودی TT RS آپشنهای زیادی قابل انتخاب هستند که یکی از مهمترین آنها سیستم تعلیق فعال اسپرت RS محسوب میشود.
در کابین تغییرات زیادی مشاهده نمیشود؛ اما نرمافزار سیستم مالتیمدیای TT RS آپدیت شده است و در پشت آمپرها نیز شاهد استفاده از نمایشگر ۱۲.۳ اینچی هستیم. مدل RS از تزیینات قرمز کابین، صندلیهای اسپرت با روکش چرم آلکانترا یا ناپا و دوخت لانهزنبوری روی صندلیها بهره میبرد. فروش آئودی TT RS جدید از همین ماه در کشور آلمان آغاز میشود و قیمت مدل کوپهی آن از ۶۷ هزار یورو (حدود ۷۶ هزار دلار) و قیمت مدل رودستر آن از ۷۰ هزار یورو (حدود ۸۰ هزار دلار) شروع خواهد شد.