هیچ ورشکستگی در دانشگاه آزاد اتفاق نیفتاد

  • اقتصادی
  • چهارشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۶ ۱۴:۰۲
    کد خبر :99262

رییس هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: هیچ ورشکستگی در دانشگاه آزاد اتفاق نیفتاده است.

به گزارش بازتاب به نقل از ایسنا،دکتر علی اکبر ولایتی در نشست خبری که امروز در ساختمان روزنامه فرهیختگان برگزار شد بااشاره به مساله صندلی خالی در دانشگاه آزاد اظهار کرد: هیچ ورشکستگی در دانشگاه آزاد اتفاق نیفتاده و مشکل صندلی خالی فقط مختص دانشگاه آزاد نیست و مشکل کل آموزش عالی است.

وی ادامه داد: البته بحث مشکل صندلی خالی به نحوی باعث افتخار است و نشان از توسعه آموزش عالی در کشور دارد.

رییس هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی افزود: در حال حاضر با توجه به اینکه رشد جمعیت هم کم شده پدیده صندلی‌های خالی مساله‌ای عمومی است.

وی افزود: تاسیس رشته های پر کاربرد باعث حل این مساله خواهد شد.

رییس هیات امنای دانشگاه آزاد با اشاره به مساله ی فیش ها نجومی که چندی پیش در خصوص مدیران این دانشگاه نیز مطرح شد گفت: من از خودم شروع می‌کنم و باید بگویم هیچ حقوقی از دانشگاه آزاد نمی گیرم.

وی ادامه داد: از ابتدای حضورمان در دانشگاه آزاد تصمیم بر این شد که بر اساس همان چیزی که مصوبه دولت است، حقوق پرداخت شود.

رییس هیات امنای دانشگاه آزاد ادامه داد: در زمان دکتر نوریان نیز توافق شد که پرداختی‌های مدیران تعدیل شود.

ولایتی با اشاره به عدم حضور سید حسن خمینی در جلسات هیات امنای دانشگاه آزاد اظهار کرد: حجت الاسلام خمینی هنوز عضو هیات امنا هستند و حتما اشتغالاتی داشته‌اند که نتوانسته‌اند در جلسه حضور پیدا کنند. با این حال ایشان همچنان عضو هیات امنای دانشگاه آزاد هستند.

دکتر ولایتی بابیان اینکه دانشگاه آزاد یکی از پدیده‌های مهم بعد از انقلاب بوده است گفت: دانشگاه آزاد اسلامی که به خصوص روی پسوند اسلامی آن تاکید داریم بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری دنیا است و خدمات زیادی را انجام داده است و همه کسانی که دراین زمینه نقش داشته‌اند از جمله مرحوم آیت‌الله رفسنجانی خدمات بسزایی را به این دانشگاه عرضه کرده‌اند.

رییس هیات امنای دانشگاه آزاد در ادامه با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد دانشگاه دولتی انتقاعی و خصوصی نیست گفت:‌ این دانشگاه متعلق به مردم است و در هرکجا که امکانش بوده، شعبه‌ای از این دانشگاه ایجاد شده است.

ولایتی در ادامه تاکید کرد: تلاش مدیریت جدید دانشگاه پرداختن به ارتقاء کیفی است و باید تلاش کرد با کسانی که به علت مشکلات اقتصادی محروم هستند، ولی دارای استعداد بالا هستند از خدمات دانشگاه آزاد استفاده کنند. در همین راستا همواره از اهداف جمهوری اسلامی بوده است که متناسب با درجه محرومیت میزان شهریه تخیف داده شود.

وی افزود: هدف دیگر دانشگاه آزاد جذب نخبگان است و این مسئله از جمله  مباحثی بوده است که بعد از انقلاب  صحبت‌های زیادی در مورد آن شده است ولی کمتر جنبه عملی گرفته است.

رییس هیات امنای دانشگاه آزاد با اشاره به این که خروج نخبگان از کشور دارای آسیب‌های کوتاه مدت و بلند است گفت: وقتی مجموعه ژنتکی با استعداد از کشور خارج شود این مسئله دارای آسیب های بلند مدت خواهد بود. ضمن این که مسئله اصلی در بورسیه کردن و جذب نخبگان این است که آینده سازان دانشگاه آز اد از نخبگان باشد واین افراد در دانشگاه جذب شوند.

ولایتی با تاکید بر توجه به مسائل فرهنگی در این دانشگاه گفت:‌بدون تردید باید این مسائل مورد توجه باشد  ونباید از مسائل فرهنگ غافل شد چرا که انقلاب ما فرهنگی وعقیدتی است.

وی با اشاره به افزایش مشارکت مردم در انتخابات مختلف اظهار کرد:‌ میزان مشارکت حکایت از استمرار و افزایش مشارکت دارد وحتی کسانی که انقلاب را ندیده‌اند در این عرصه‌ها حضور دارند.

وی ادامه داد:‌تاکید بر فرهنگ اسلامی در ادامه کار دانشگاه آزاد جدی و باید برنامه ‌ها در این راستا تدوین شود.

رییس هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی گفت:‌باید تدابیری صورت گیرد که در کنکور سراسری انتخاب اول داوطلبان ، دانشگاه آزاد باشد و این هدف دور از دسترس نیست

وی با اشاره به این که با آزادی که در دانشگاه آزاد در استفاده از اساتید وجود دارد و این‌که کمتر قوانین و مقرارات دیوان‌سالارانه دست و پای مسئولان را بسته است گفت: دست ما برای ارتقای کیفی در حد مطلوب و بالاتر از آن در دانشگاه آزاد باز است تا به درجاتی که حق مردم است برسیم

ولایتی در خصوص تعامل وزارت علوم با دانشگاه آزاد در رابطه تعداد رشته‌ها کارشناسی ارشد گفت: تقریبا تعداد رشته‌های مورد نظر مورد موافقت قرار گرفته و به خاطر تفاهمی که وزارت علوم با معاونت آموزشی دانشگاه آزاد داشته است قدردانی می‌کنیم.

وی در پاسخ به سوالی در مورد اینکه نیاز به ترمیم تعداد اعضا هیات امنا و هیات موسس دانشگاه آزاد افزود:‌برای ترمیم هیات امنا و هیات موسس برنامه داریم اما هنوز کسی را معرفی نکردیم اما در آینده نزدیک افرادی معرفی خواهند شد.

ولایتی در رابطه با درخواست آمریکایی‌ها از مراکز نظامی ایران گفت:‌ توصیه ای داریم به آمانو که تحت تاثیری القائات آمریکا نباشد و ما می دانیم که افرادی می‌خواهند به آمانو مشورت بدهند که به سمتی حرف بزند که ترامپ می خواهد. اما آقای ترامپ هیچ کاری علیه جمهوری اسلامی ایران نمی تواند کند چه برسد به افراد دسته دو و دسته سه بخواند کاری انجام دهند

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد:‌ مراکز نظامی جزو امنیت ملی ما است و هیچ کس حق بازدید از این مراکز را ازجمله آقای آمانو ندارد .

وی در ادامه با بیان اینکه از تمامی ارضی عراق و کشورهای منطقه دفاع می‌کنیم گفت:  دولت عراق با همه پرسی در خصوص اقلیم کردستان عراق مخالف است و جمهوری اسلامی به عنوان کشوری که روابط ع میقی با عراق دارد دراین زمینه رضایت ندارد و با ادعاهایی که تمامیت ارضی و هویت ملی عراق منافات دارد، مخالف هستیم .

ولایتی در خصوص روابط ایران و عربستان اظهار کرد: در حال حاضر روی حج توافق شده و مراسم امسال به خوبی برگزار شده است و دو طرف به توافق وفادار هستند.

وی اظهار کرد: قرار است هیاتی از ایران به عربستان و از عربستان به ایران بیاید واین کار مثبتی است و تا جایی که جمهوری اسلامی ایران مربوط می شود با عربستان مشکلی نداریم ولی در مسائل منتطقه ای توصیه ما این است که در امور کشورهای منطقه دخالت نکند چرا که این مسئله به نفع عربستان نیست.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد کشتار مردم میانمار گفت:‌ یکی از بی منطق ترین کارهایی که در جهان انجام می شود کشتار مردم مسلمان میانمار است که بدون هیچ توجیهی افرادی که قرن‌ها درآنجا هستند با یک ادعای نژاد پرستانه با بی‌توجهی به افکار جهان کشتار و اخراج می‌کنند.

ولایتی افزود: یک زمانی غربی‌ها فریاد مظلومیتی خانمی ‌که الان در میانمار اقدام به کشتار و اخراج مسلمان می‌کند را سر می دادند و درحال حاضر ایشان آمده و مشخص نیست به چه حسابی شهروندان این کشور را اخراج می‌کند و برخوردی مانند اسراییل با مردم فلسطین را انجام می‌دهد. سازمان ملل متحد باید جلوی این برخوردها را بگیرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید