هزینه 3 میلیاردی بهزیستی برای کودکان خیابانی و کار

    کد خبر :96507

مدیرکل بهزیستی تهران با اشاره به اینکه طی یک سال گذشته 1800 کودک کار و خیابان ساماندهی شده گفت: برای ساماندهی این کودکان حدود سه میلیارد تومان هزینه شده که برای خدمات آموزشی، بهداشتی و درمانی خرج شده است.

اصغر باقری گفت: سازمان بهزیستی با کمک کلینیک‌های مددکاری که دارای مجوز از سازمان هستند و گروه‌های خانواده و کودک که از سازمان بهزیستی مجوز گرفته اند اقدام به شناسایی کودکان کار و خیابان کرده است.

وی افزود: در ارتباط با کارتن‌خواب‌ها 215 مرکز اقامتی بهبودی وجود دارد و مراکزی هم از سوی بهزیستی مجوز دارند که از سوی شهرداری اداره می‌شود و به نگهداری و سروسامان دادن کودکان خیابانی مشغولند.

باقری ادامه داد: برخی از کودکان کار و خیابان افراد بی سرپرست هستند که سازمان بهزیستی به این کودکان خدمات می دهد و آنها را در مراکز خود تحت پوشش می گیرد. اما بسیاری از کودکان کار و خیابان دارای خانواده مشخص هستند که به دلیل فقر یا دیگر آسیب‌های اجتماعی مجبور به کار و کمک به تامین معاش خانواده هستند.

وی تصریح کرد: بنابراین ابتدا باید این کودکان را از سطح خیابان شناسایی کنیم و پس از دریافت شرح حال آنها مشخص کنیم که کودک بی سرپرست است یا بدسرپرست و سپس مداخلات اجتماعی را انجام دهیم.

مدیرکل بهزیستی تهران با اشاره به اینکه طی یک سال گذشته 1800 کودک کار و خیابان ساماندهی شده گفت: برای ساماندهی این کودکان حدود سه میلیارد تومان هزینه شده که برای خدمات آموزشی، بهداشتی و درمانی خرج شده است.

باقری افزود: سامانه 123 به صورت شبانه روزی آماده انجام مداخلات اجتماعی در حوزه کودکان کار است.

به گزارش فارس، این درحالی است که قرار است بسته پذیرش و مراقبت از کودکان کار و خیابان نیمه دوم شهریور نهایی شود تا در بحث حضانت با قوه قضاییه، نگهداری و جمع‌آوری این کودکان، مشکلات رفع شود چراکه 60 درصد این کودکان کار و خیابان خارجی و اتباع هستند.

در این برنامه پذیرش، برگزاری کلاس، مددکاری، گفت‌وگو و مشاوره با والدین و حمایت از قوه قضاییه خواهد بود و به گفته مسئولان با طرح‌های ضربتی گذشته تفاوت دارند چرا که به مدت طولانی این کودکان نگهداری می‌شوند و کمیته امداد هم در این پوشش کمک خواهد کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید