کنار رودخانه‌های تهران اتراق نکنید

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران از رهاسازی آب دو سد لتیان و امیرکبیر برای جلوگیری از سیلاب در تهران خبر داد.

محمدرضا بختیاری با بیان اینکه به دلیل بارش برف خوب و مناسب در حال حاضر شاهد افزایش حجم ورودی آب به سد لتیان و امیرکبیر هستیم، اظهار کرد: ورودی سد لتیان به ۴۰ مترمکعب رسیده و حجم این مخزن نیز ۸۵ درصد شده است؛ لذا به منظور جلوگیری از وقوع احتمالی سیلاب از دیروز رهاسازی از سد لتیان را آغاز کردیم و طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار شده تا  ۲۰ میلیون مترمکعب آب از این سد رهاسازی شود.

وی با بیان اینکه قرار است آب رهاسازی از سد لتیان به سد ماملو، دشت پاکدشت و ورامین منتقل شود، تاکید کرد: این کار به منظور مدیریت سیلاب انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران با اشاره به ورودی سد امیرکبیر در زمان پیک عنوان کرد: ورودی این سد به ۱۵۰ میلیون مترمکعب افزایش یافته و این در شرایطی است که ورودی نرمال سد امیرکبیر ۶۵ میلیون مترمکعب تخمین زده شده است؛ لذا به منظور جلوگیری از وقوع سیلاب ۱۱ میلیون متر مکعب رهاسازی از سد امیرکبیر نیز در حال انجام است.

بختیاری تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، قرار شده آب رهاسازی شده از سد امیرکبیر به رودخانه کرج، شاه‌چای و دشت تهران- کرج و ری سرازیر شود.

وی با اشاره به وضعیت خوب منابع آبی در تهران گفت: در شرایط فعلی لازم است که مردم مقابل رودخانه‌ها به ویژه رودخانه‌هایی که در پایین دست آنها سد قرار ندارد اتراق نکنند، چرا که ممکن است با وقوع سیل شاهد حوادث جبران‌ناپذیری باشیم. لذا خواهش ما از مردم این است که در زمان حاضر و ماه‌های آتی از گردش در کنار رودخانه‌ها جلوگیری کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید