آغاز عملیات اجرایی چهار طرح آبی در کهگیلویه و بویراحمد با حضور وزیر نیرو

  • اقتصادی
  • چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۶:۵۸

عملیات اجرایی چهار طرح آبی در کهگیلویه و بویراحمد با حضور وزیر نیرو، استاندار و جمعی از مسئولان استان در شهرهای یاسوج، مادوان، سی سخت و چرام آغاز شد.

 این طرح‌ها شامل تصفیه خانه اضطراری آب شهر یاسوج، آب‌رسانی به شهر مادوان از «تنگه کبوتری»، تصفیه‌خانه فاضلاب شهر سی سخت و تصفیه‌خانه فاضلاب شهر چرام امروز (چهارشنبه) در آیین‌های جداگانه با حضور حمید چیت چیان وزیر نیرو و مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد در این باره به خبرنگار ایرنا گفت که این چهار طرح جزء مصوبات سفر استانی رئیس جمهوری و اعضای هیات دولت به استان در روزهای 24 و 25 مرداد سال 1395 بوده و کارفرمای تمامی آنها نیز شرکت آب و فاضلاب است.
سید علی لدنی نژاد اظهار داشت: اعتبار تصفیه خانه اضطراری آب شهر یاسوج 150 میلیارد ریال و مدت زمان اجرای آن نیز یک سال است.
وی افزود که جمعیت زیر پوشش این طرح 60 هزار نفر بوده و ظرفیت تولید فازهای اول و دوم آن نیز به ترتیب 200 و 300 لیتر بر ثانیه است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: اعتبار طرح آب‌رسانی به شهر مادوان شهرستان بویراحمد از «تنگه کبوتری» 85 میلیارد ریال و مدت زمان اجرای آن نیز 6 ماه است.
لدنی نژاد عنوان کرد که جمعیت زیر پوشش این طرح 40 هزار نفر بوده و ظرفیت تولید فاز اول آن نیز 200 لیتر بر ثانیه است.
وی ابراز داشت: اعتبار تصفیه خانه فاضلاب شهر سی سخت مرکز شهرستان دنا 39 میلیارد ریال از محل تأمین اعتبار ملی و مدت زمان اجرای آن نیز 6 ماه است.
لدنی نژاد گفت که جمعیت زیر پوشش این طرح هشت هزار نفر و میزان دبی خروجی آن نیز یکهزار و 200 مترمکعب در شبانه روز است.
این مسئول اظهار داشت: اعتبار تصفیه خانه فاضلاب شهر چرام از توابع شهرستان کهگیلویه 70 میلیارد ریال، محل تأمین اعتبار ملی استانی شده و مدت زمان اجرای آن نیز یک سال است.
لدنی نژاد افزود که جمعیت زیر پوشش این طرح هشت هزار نفر بوده و ظرفیت تصفیه آن نیز سه هزار مترمکعب در شبانه روز است.
کهگیلویه و بویراحمد دارای حدود 140 هزار مشترک آب و افزون بر 30 هزار مشترک فاضلاب است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید