آزمايش DNA از خانواده شهداي منا در عربستان

    کد خبر :86688

قاضي عسکر خواستار اقدام لازم براي انجام آزمايش DNA از يازده عضو خانواده شهداي منا شد که براي تشخيص هويت شهيد خود در حج امسال حضور مي يابند.
به گزارش  آريا، نخستين نشست شوراي هماهنگي بعثه مقام معظم رهبري و سازمان حج و زيارت در مکه مکرمه، به رياست قاضي عسکر سرپرست حجاج ايراني عصر شنبه در محل بعثه برگزار شد.
نماينده ولي فقيه در امورحج و زيارت در اين جلسه با اشاره به روند طبيعي انتقال زائران ايراني به مدينه منوره و مکه مکرمه گفت: با وجود همه مشکلات و با تلاش و پيگيري مديران و کارگزاران بعثه مقام معظم رهبري، سازمان حج و زيارت، مرکز پزشکي و ساير دست اندرکاران اين حوزه، تاکنون عمليات اجرايي حج امسال به خوبي انجام شده است.
حجت الاسلام والمسلمين سيد علي قاضي عسکر با بيان اين که کارها آرام، مستحکم و با عزت پيگيري و به نتيجه رسيده است، از حاضران خواست با همه توان در روزهاي باقيمانده نيز به زائران ايراني خدمت رساني کنند.
وي بر رفع نواقص احتمالي و به حداقل رساندن مشکلات زائران تاکيد و اضافه کرد: روند عادي امور نشان مي دهد که انشاء الله تا پايان مناسک حج با مشکل خاصي روبرو نشويم.
نماينده ولي فقيه بر لزوم پرهيز از تک روي و عمل به مصوبات و دستورالعمل هاي ابلاغي به کاروانها تاکيد کرد.
قاضي عسکر همچنين خواستار اقدام لازم براي انجام آزمايش DNA از يازده عضو خانواده شهداي منا شد که براي تشخيص هويت شهيد خود در حج امسال حضور مي يابند.
اين يازده عضو خانواده شهداي منا که امکان شناسايي پيکر شهيدشان به علت قطع روابط سياسي عربستان و ايران از سال 1394 تاکنون فراهم نشده، قرار است در روزهاي آينده براي انجام مناسک حج وارد عربستان شوند.
در ادامه اين جلسه حميد محمدي رئيس سازمان حج و زيارت گفت: تا پايان شنبه حدود هفت هزار و پانصد زائر در مدينه و 55 هزار و پانصد زائر ديگر در مکه اسکان مي يابند و پروازها به مقصد دو فرودگاه مدينه و جده روال طبيعي دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید