گلایه‌های شافعی از بزرگ شدن دولت

    کد خبر :86553

رئیس اتاق بازرگانی ایران با ابراز گلایه نسبت به بزرگ شدن دولت گفت: شبه دولتی ها اقتصاد ایران را گرفتار کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامحسین شافعی امروز در جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران گفت: رای گیری برای انتخاب وزرای پیشنهادی دولت امروز انجام می شود و امید می رود نمایندگان مجلس در انتخاب وزرای کابینه دوازدهم توفیق داشته باشند؛ این در حالی است که اکنون در کشور با چندین پدیده متناقض روبرو هستیم و دائما از کوچک سازی دولت صحبت می کنیم، اما از پایان جنگ تحمیلی تاکنون شاهد بزرگ شدن سهم دولت در اقتصاد هستیم.

رئیس اتاق بازرگانی ایران افزود: دولت به صورت مداوم از خصوصی سازی، واگذاری نهادهای خصوصی و اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی سخن می گوید، در حالیکه شاهد پیدایش ساختار جدید در اقتصاد هستیم که با واگذاری نهادهای دولتی به گروه های خاص که شبه دولتی و خصولتی نامیده می شود، گرفتار شده ایم.

وی تصریح کرد: متاسفانه این بخش جدید پاسخ گویی در قبال جامعه را مورد خدشه قرار داده و موجب مشکلات و ناهنجاری های دیگری در اقتصاد شده است.

شافعی اظهار داشت: دائما از دست یافتن به توسعه و ریشه کنی فقر سخن می گوییم، اما با گذشت زمان شاهد بدتر شدن پارامترهای مذکور هستیم که اوج آن را در سال های ۸۴ تا ۹۲ دیدیم و هنوز هم گرفتار آن هستیم.

رئیس اتاق بازرگانی با بیان اینکه بخش خصوصی وظیفه خود می داند که با صدای رسا این واقعیت های تلخ جامعه را بیان کند، گفت: خود را در مقابل این مسائل مسئول می داند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید