تأکید جشنواره سلامت بر سلامت روحی، جسمی و زندگی بدن خشونت

    کد خبر :85171

نشست دومین جشنواره فیلم سلامت در حالی برگزار شد که دبیر این جشنواره در این نشست حضور نداشت و رئیس دومین جشنواره فیلم سلامت گفت: جشنواره سلامت امسال بر سلامت روحی، جسمی و زندگی بدن خشونت تأکید دارد.

به گزارش  خبرنگاران پویا، نشست خبری محمدهادی ایازی رئیس دومین جشنواره فیلم سلامت صبح امروز شنبه 28 مردادماه با حضور نمایندگان رسانه ها و بدون حضور دبیر جشنواره برگزار شد.

در ابتدای این نشست پوستر دومین جشنواره فیلم سلامت رونمایی و ایازی از موزه ملی تاریخ علوم پزشکی بازدید کرد.

محمد هادی ایازی رئیس دومین جشنواره فیلم سلامت با ابراز خوشحالی بابت دومین سال برگزاری این جشنواره گفت: سال گذشته که جشنواره سلامت را راه‌ندازی کردیم به شما قول دادیم که هر سال آن را برگزار کنیم که امسال نیز به قولمان وفا کردیم و دومین سال آن را برگزار کردیم. امسال ما از 15 خرداد ماه فراخوان دادیم که آثار قابل توجهی به دبیرخانه این جشنواره رسیده است. موضوعاتی که در فیلم های جشنواره پیش بینی شده در بخش سلامت جسمی، روحی، زندگی بدون خشونت و غیره بوده است. هدفی که جشنواره سلامت این است که با استفاده از آثار هنری سلامت مردم را مورد توجه قرار دهیم. هیئت داوران این جشنواره دو گروه بودند گروه اول هنرمندان و گروه دوم پزشکان بودند.

وی ادامه داد: هدفمان این است که تمامی آثار جشنواره فیلم سلامت را برای عموم مردم به نمایش در آوریم که خوشبختانه در این راستا تعامل بسیار خوبی با صدا و سیما داشته ایم. شبکه چهار، شبکه مستند، شبکه دو سیما حدود 77 ساعت از مراسم جشنواره را پخش می‌کنند. خوشبختانه امسال سازمان مردم نهاد در کنار ما بودند. امسال نیز همانند سال گذاشته از هنرمندانی که در راستای سلامت فعالیت داشته اند تجلیل می کنیم. امسال ما از علی معلم و وحید نصیریان تجلیل به عمل خواهیم آورد. خوشبختانه هیچ از مشکلات بر هدف ما تاثیری نگذاشت و ما این جشنواره را در موعد مقرر برگزار کردیم.

رئیس دومین جشنواره فیلم سلامت اظهار کرد: از سال گذشته ما اولین دوره از جشنواره فیلم سلامت را برگزار کردیم خوشبختانه بسیاری از نویسندگان دغدغه مند شده اند و در حوزه سلامت ورود کرده اند. جشنواره سلامت قطعاً می تواند منجر به این شود که فیلمهای خوبی درباره سلامت و بهداشت ساخته شود. این موضوع با برگزار مستمر این جشنواره می تواند تاثیر بیشتری داشته باشد.

ایازی بیان کرد: سیاست ما این است که از برخی فیلمهایی که در حوزه سلامت ساخته می شود تا سقف 200 میلیون تومان، 10 فیلم سینمایی خوب را حمایت کنیم که جمع این رقم 2 میلیارد تومان خواهد بود. یکی از مشکلاتی که توسط جشنواره فیلم سلامت حل شده است استفاده از دخانیات در فیلم های سینمایی بوده است. در مورد دبیر جشنواره بخاطر مسئولیتی که آقای داروغه زاده در سازمان سینمایی دارد ترجیح دادند که در این نشست حضور پیدا نکنند و ما احتمالاً باید بعد از جشنواره سلامت مدیره جدید موسسه آوای هنر سلامت را معرفی کنیم. رسانه ها باید برای برگزاری جشنواره هایی مانند سلامت باید مطالبه گر باشند که ما حتماً اینگونه جشنواره ها را برگزار کنیم.

وی اظهار کرد: از یک کارگردان حرفه ای و یک پزشک متخصص در اختتامیه جشنواره فیلم سلامت تجلیل به عمل می آوریم. خوشبختانه در بحث سفیران سلامت هنرمندان کمک بسیار بزرگی به این موضوع کرده اند، در کنار آنها دانش آموزان نیز به عنوان سفیران سلامت همراه ما بودند. صدا و سیما در یک سال گذشته درباره کالاهایی که به سلامت مردم آسیب می رساند تعملات خوبی با وزارت بهداشت داشته است و تبلیغ این کالاها کمتر شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید