ناوگانی از هواپیماهای بدون سرنشین مسلح جانشین نیروهای چکمه‌پوش

    کد خبر :84611

توسعه هواپیماهای بدون سرنشین تهدیدی برای تغییر شیوه‌های مرسوم جنگ خواهد بود.

به گزارش  تسنیم، انتشار یک فایل ویدئوی در سال 2015 که در آن یک تفنگ نیمه‌اتوماتیک بر روی یک هواپیمای بدون‌سرنشین سوار شده بود نگرانی مقامات از جمله «اداره هوانوردی فدرال آمریکا»(FAA) را برانگیخت.

بر اساس گزارش newatlas، درباره توسعه چنین دستگاه خودکاری، مثل تجاری‌سازی تکنولوژی فقط موضوع زمان مطرح بود.

در حال حاضر استارتاپ Duke Robotics که یک پیمانکار دفاعی در ایالت فلوریدای آمریکا است یک هواپیمای بدون سرنشین را تولید کرده است که می‌تواند یکسلاح مختص تک‌تیرانداز را حمل کند.

این شرکت یک «کوآدکوپتر»(quadcopter) سفارشی ساخته است که می‌تواند در حملات نظامی شرکت کند و سلاح‌های مختلف نظامی، از جمله تفنگ نیمه اتوماتیک و نارنجک‌انداز را با خود حمل کند.

ایده این کوآدکوپتر‌ها توسط «رازیل اتور»(Raziel Atuar)، یک فرمانده مأموریت خاص سابق ویژه نیروهای دفاعی آمریکا الهام گرفته است که در راستای توسعه سیستم هواپیماهای بدون سرنشین پس از تجربه مبارزه با نیروهای تروریستی که در میان جمعیت‌های غیرنظامی کار می‌کنند فعالیت می‌کرد.

همانطور که در سال‌های اخیر دیده ایم پرتاب موشک به مناطق پر جمعیت اغلب باعث آسیب‌های وحشتناک می‌شود.

راه حل جایگزین ارسال نیروهای زمینی به این مناطق است اما همین مسئله نیروهای خودی را در خطر قرار می‌دهد که اغلب منجر به جراحات و تلفات بسیاری می‌شود.

«اتور» در این رابطه می‌گوید:”اما ما فکر کردیم که اگر بتوانیم یک راه‌حل بهتر و کم‌هزینه‌تر برای این مسئله پیدا کنیم می‌توانیم انقلابی در نبردهای چریکی بوجود بیاوریم.”

پروژه «تیکاد»(TIKAD) در حال حاضر طی چند سال اخیر در حال توسعه دادن نمونه اولیه این «کوآد کوپتر» حامل سلاح بوده که خبرها حاکی از آن است که از سال 2015 ارتش رژیم صهیونیستی یکی از متقاضیان این سلاح مرگبار استو سرمایه‌گذاری زیادی بر روی این پروژه کرده است.

طبق این گزارش، یک دستگاه تصفیه کننده و یک سیستم تثبیت کننده تخصصی توسعه یافته بر روی این هواپیمای بدون سرنشین برای جذب هرگونه افت فشار بعد از شلیک سلاح کارگذاشته شده است.

دستگاه فعلی می‌تواند انواع سلاح‌های مختلف را تا وزن 22 پوند(حدود 10 کیلوگرم) حمل کند و فایل‌های ویدئویی تبلیغاتی منتشرشده نشان می‌دهند که چگونه این هواپیمای بدون‌سرنشین از راه دور کار می‌کند.

این در حالی است که برای هدایت و کنترل این نمونه و سلاحش هم‌چنان حضور یک انسان نیاز است.

ایده کاهش حضور نظامیان و کاهش تلفات غیر نظامیان از طریق راه‌اندازی هواپیماهای بدون سرنشین مسلح، از یک سو، یک چشم انداز جذاب محسوب می شود اما نکته غیرقابل انکار درباره این ایده، این است که تصور ناوگانی از هواپیماهای بدون سرنشین مسلح که از آسمان فرود می‌آیند واقعا وحشتناک است.

این شرکت برای گسترش عملیات خود هنوز هم به دنبال سرمایه گذاران بیشتری است، اما همان‌طور که در بالا ذکر شد گزارش‌ها حاکی از آن است که در حال حاضر ارتش اسرائیل تعداد نامعلومی از این هواپیماهای بدون سرنشین را سفارش داده است ؛ موضوعی که این شرکت را به طور سیستماتیک به ارتش آمریکا نیز وصل می‌کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید