نایب رئیس مجلس: ادامه‌ی حصر به صلاح کشور نیست/ عده ای با نام کروبی و موسوی برای خود اعتبار کسب می کنند

  • سیاسی
  • جمعه ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ ۱۵:۴۰
    کد خبر :84575

مسعود پزشکیان با تاکید اینکه جامعه‌ی امروز نیازمند وحدت و انسجام بیشتر است گفت: موضوع رفع حصر به عنوان یکی از خواسته‌های بخشی از جامعه، با تعامل مابین سران حل و فصل می‌شود.
به گزارش بازتاب به نقل از جماران؛ نایب رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به شایعات برخی سایت‌های خبری در حصوص ادعای ممانعت وی از طرح موضوع حصر توسط حجت الاسلام مازنی در مجلس گفت: اگر چنین موضوعی از سوی ایشان مطرح شده خیلی بی‌انصافی است چون تمام نمایندگان محترم بر آیین نامه مجلس اشراف دارند.
وی با بیان اینکه به نظر می‌رسد برخی سایت‌های خبری با اهدافی خاص به دنبال ایجاد تنش و فضاسازی هستند یادآور شد: حجت الاسلام مازنی در جلسه‌ی دیروز مجلس قصد داشتند خارج از نوبت به ایراد سخنرانی بپردازند که با شروع اعتراضات نمایندگان دیگر، میکروفون ایشان قطع شد.
دکتر پزشکیان که ریاست جلسه‌ی دیروز مجلس را بر عهده داشت گفت: طبق آیین نامه داخلی مجلس، نمایندگان برای سخنرانی باید از قبل وقت بگیرند ولی با سخنرانی ایشان، نمایندگان دیگری که قصد داشتند خارج از نوبت سخنرانی کنند شروع به اعتراض کردند و ما هم برای برقراری نظم و عدالت در جلسه، میکروفون ایشان را قطع کردیم.
نایب رئیس مجلس با اشاره به اینکه طرح ادعای ممانعت بنده از مطرح شدن موضوع حصر از سوی برخی محافل دور از انصاف و اخلاق است گفت: مواضع بنده در خصوص مسایل مختلف از جمله حصر مشخص و قاطع بوده و کسی نمی‌تواند در این خصوص شک و شبهه‌ای داشته باشد.
وی با دعوت از تمام محافل برای انصاف و انتشار حقایق گفت: اگر کسی به جای حرف حق، دروغ پراکنی می‌کند، چگونه می تواند ادعای دفاع از آزادی داشته باشد؟!
معتقدم ادامه‌ی حصر به صلاح کشور نیست
نایب رئیس مجلس در ادامه سخنان خود با بیان اینکه مواضع ام همواره در خصوص حصر مشخص و شفاف بوده است گفت: بطور حتم ادامه‌ی این روند نمی‌تواند به صلاح کشور و وحدت بخش باشد.
پزشکیان ضمن درخواست از بزرگان برای حل این مشکل تاکید کرد: برای ایجاد وحدت و انسجام در کشور باید این گره را باز کنیم، گاهی برای منافع کشور باید با رحمت و رافت، از برخی مسایل کوتاه بیاییم تا مشکلات حل شود.
وی هشدار داد: در شرایط کنونی جهان، اگر تفرقه و اختلاف در جامعه بیشتر شود به خود ضرر می زنیم.
پزشکیان با تاکید بر اینکه مسلسل و موشک به تنهایی نمی‌تواند ضامن اقتدار و بقاء باشد یادآور شد: شوروی همه چیز داشت ولی بدلیل نبود اتحاد و انسجام درونی سرانجام به آن روز افتاد.
پیگیر وضعیت کروبی هستیم
نایب رئیس مجلس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته از سوی دولت و مجلس در خصوص وضعیت مهدی کروبی گفت: گاهی مسایل را نیز نمی‌توان رسانه‌ای کرد چراکه حل و فصل برخی موضوعات نیاز به آرامش و جلوگیری از فضای تنش زا دارد.
پزشکیان اظهار امیدواری کرد که موضوع حصر از طریق مجاری مربوطه حل و فصل شود.
نایب رئیس مجلس با انتقاد شدید از برخی محافل در انتشار مطالب نادرست گفت: عده ای با نام کروبی و موسوی برای خود اعتبار کسب می کنند درحالیکه عملا هیچ کاری برای بهبود شرایط انجام نمی دهند!

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید