ساخت خانه‌های سازگار با محیط زیست در رواندا

    کد خبر :84561

پروژه Bisate Lodge نمونه منحصر به فرد از یک منظره طبیعی و بدون آسیب ناشی از ساخت‌وساز است؛ ساختمان‌های غلاف مانند که توسط معمار نیک پلومن روی آتشفشانی مخروطی‌شکل ساخته شده‌ و چشم انداز زیبایی از آتشفشان و جنگل ایجاد کرده است.

به گزارش ایسنا، این طراحی با احترام به فرهنگ رواندا و چشم انداز طبیعی این مکان در نزدیکی پارک ملی Volcanoes واقع شده و بخشی از یک پروژه پیشگام در زمینه جنگلداری بومی است.

یکی از کاربردهای این ساختمان‌های سازگار با محیط زیست، اسکان دادن به افراد علاقه‌مندی است که برای آموزش در زمینه نگهداری و حفظ گونه‌ گوریل‌های بومیِ در معرض انقراض به این منطقه سفر می‌کنند.

از ویژگی‌های منحصر به فرد این پروژه ساخت شش ویلا با سقف حصیری در یک زمین ۱۰۳ هکتاری است.

این طرح جدید در گردشگری روشی برگرفته از سنت بومی منطقه است. بخش عمده‌ای از طراحی داخلی آن شامل رنگ‌آمیزی‌ با رنگ‌های متنوع است که برای نشان دادن سبک محلی انتخاب شده‌اند.

تزئینات داخلی در این ساختمان‌ها مانند لوسترهای ساخته شده از شیشه‌های بازیافتی و شومینه ساخته شده از سنگ‌های آتشفشانی در سرتاسر این منطقه یافت می‌شوند و بسیاری از هنرهای دستی باستانی در این منطقه موجب جذب گردشگران زیادی شده است.

Bisante Lodge پروژه زیست‌محیطی پایدار است. هدف این شرکت از این طرح، طراحی بر اساس موقعیت مکانی این منطقه بوده که موجب ارتقا آن شود و کوچک‌ترین آسیبی به محیط زیست وارد نشود.

مدیر این شرکت اظهار کرد: این پروژه نماد مسئولیت‌پذیری واقعی در برابر مردم ساکن روستا و حفاظت از تنوع زیستی منطقه است.

به گزارش اینهبیتت، البته این روش قابلیت استفاده در دیگر مناطق تپه‌ مانند آفریقا و سایر مناطق مشابه را دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید