سرنگون کردن هواپيماي مسافربري قطر توسط جنگنده عربستان!

    کد خبر :84548

روزنامه انگليسي «ديلي ميل» به بررسي يک گزارش مصور جنجالي پرداخته است که شبکه العربيه عربستان پخش کرد. در اين گزارش، هدف قرار دادن و سرنگون کردن يک هواپيماي مسافربري قطر توسط جنگنده سعودي شبيه سازي شده است.
گوينده شبکه العربيه روي ويدئويي که با تصاوير متحرک ساخته شده بود توضيح داد که در صورت عبور هواپيماي قطر از آسمان عربستان، اين کشور به لحاظ حقوقي چه اقداماتي مي تواند انجام دهد.اين شبکه سعودي مي گويد عربستان مي تواند به موجب قانون بين المللي، اين هواپيما را با هدف قرار دادن توسط موشک هايي که از جنگنده هاي سعودي شليک مي شود، سرنگون کند.
ديلي ميلي نوشت هشدار عربستان از طريق ويدئويي که در شبکه العربيه پخش شد کار برج هاي مراقبت قطر را بيشتر مي کند چون بايد بيش از پيش مراقب باشند که هواپيماها راه خود را گم نکنند و سر از آسمان عربستان در نياورند.
در اين ويديو که هدف از آن تاکيد بر جديت تحريم هاي اعمال شده عليه قطر بود، گفته مي شود کشورهاي محاصره کننده اين اختيار را دارند که در صورت نقض حريم هوايي شان توسط هواپيماهاي خطوط هوايي قطر، آنها را وادار به فرود يا جنگنده اي را به سويش ارسال کنند.
در اين شبيه سازي نشان داده مي شود که حريم هوايي عربستان توسط هواپيماي قطري نقض مي شود و گوينده توضيح مي دهد که کادر پروازي آن به دليل ارتکاب چندين جرم از جمله نقض امنيت ملي و به خطر انداختن جان شهروندان عادي، بازداشت خواهند شد.
الکس ماچراس تحليل گر امور پرواز در توييتر در اين زمينه نوشت: ترويج تروريسمي که هدف از آن شهروندان باشد، تعريف محض اصطلاح تروريسم است.
جرد نونمن استاد روابط بين الملل نيز در اين باره گفت: واقعا نفرت آور است. رسانه هاي سعودي تا چه اندازه سقوط کرده اند.
در حالي که خطوط هوايي قطر حتي به فکر استفاده از آسمان عربستان نيستند.
توييت هاي زيادي منتشر شدند که اين گزارش را به دليل ايجاد ترس و ترويج تروريسم مورد سرزنش قرار داده و آن را نشانه سقوط رسانه دانسته اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید