امید به پخش «ایرانگرد ۳» در نوروز ۹۷

    کد خبر :82858

جواد قارایی کارگردان «ایرانگرد» درباره فصل جدید این مجموعه که اکنون در حال ضبط آن است بیان کرد که امیدوار است در نوروز ۹۷ از شبکه یک پخش شود.

جواد قارایی کارگردان و راوی برنامه «ایرانگرد» در گفتگو با خبرنگار مهر درباره فصل جدید این مستندها بیان کرد: تاکنون حدود ۱۱ قسمت از «ایرانگرد۳» به تصویربرداری رسیده که دو سال و نیم ضبط و تولید آنها طول کشیده است.

وی ادامه داد: قرار است تا پایان سال حدود ۴ قسمت دیگر نیز ضبط شود و درنهایت ۱۵ قسمت در این فصل به شبکه یک تحویل بدهیم. این فصل از «ایرانگرد۳» کار بسیار دشواری بود و خیلی هم طول کشید و شاید بتوان عنوان دشوارترین مجموعه تاریخ مستندهای صداوسیما را برای آن انتخاب کرد.

قارایی با اشاره به سفرهایی که برای یافتن لوکیشن ها در «ایرانگرد۳» داشته است، عنوان کرد: من برای انتخاب لوکیشن سفرهای زیادی می روم و ممکن است ۵۰ یا ۶۰ لوکیشن را ببینم اما درنهایت ۴ یا ۵ لوکیشن را از میان آنها انتخاب می کنم چون باید منطقه ای که انتخاب می شود همه نوع جاذبه از محیط تا اصالت، قوم و… را برخوردار باشد.

این کارگردان و مستندساز تصریح کرد: ما در این لوکیشن ها به دنبال یافتن نقاط بکر ایران هستیم و همین امر دشواری هایی دارد. البته ما یک گروه پژوهشگر ۱۰ نفره داریم که در زمینه های مختتلف طبیعت، مردم شناسی، تاریخ، فرهنگ موسیقی و زبان همکاری می کنند. تحقیقات ما هم شامل پژوهش های میدانی و کتابخانه ای می شود و در کنار پژوهش و تصویربرداری کار تدوین نیز سختی های بسیاری دارد.

وی با اشاره به بعضی از سختی های ساخت این مجموعه اظهار کرد: هیچ چیز در ساخت و ضبط چنین مستندهایی قابل پیش بینی نیست و گاهی مناطق آنقدر بکر است که خطرهای بسیار را هم به همراه دارد یا حتی به دلیل این بکر بودن مردم با دوربین آشنایی ندارند. گاهی در این مناطق با حیوانات مختلفی مثل مار، عقرب، گرگ و… مواجه می شوید البته تاکنون از طرف حیوانات برای ما مشکلی بوجود نیامده است چون وقتی شما به طبیعت وارد می شوید وارد خانه حیوانات شده اید و اگر رعایت کنید آنها هم با شما کاری ندارند.

این کارگردان اضافه کرد: تقریبا می توان گفت تمام مناطقی را که در «ایرانگرد۳» به تصویر کشیده ایم تاکنون از تلویزیون به نمایش درنیامده است. ما هم علاقمندیم که با این کار مناطق زیبای کشور را نمایش دهیم و حتی مردم محلی را درگیر صنعت توریسم کنیم که درآمد بسیاری می تواند داشته باشد.

قارایی در پایان درباره پخش این برنامه توضیح داد: امیدوارم مسایل مالی این مجموعه حل شود و این مستندها برای نوروز ۹۷ از شبکه یک پخش شود. «ایرانگرد۲» نوروز ۹۴ ساعت ۳۰ دقیقه بامداد روی آنتن رفت، درحالیکه ما برای آن مجموعه هم بسیار زحمت کشیده بودیم و حتی خود مردم تماس می گرفتند که چرا این مجموعه در این ساعت پخش می شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید