صحبتهای ترامپ باز دردسرساز شد

  • سیاسی
  • سه شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۵:۴۷

دونالد ترامپ در مصاحبه‌ای رادیویی مسائلی را مطرح کرده که جنجالی شده است.

به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، دونالد ترامپ در این مصاحبه لزوم آغاز جنگ داخلی را زیر سوال برد و گفت، اگر اندرو جکسون همچنان رئیس جمهور آمریکا می ماند جنگ داخلی روی نمی داد.

سلنا زیتو، که این مصاحبه را با ترامپ انجام داده است به سی ان ان گفت، اندور جکسون شخصیت بسیار پیچیده‌ای داشت، وی با وجود این که کارهای بسیار خوبی برای آمریکا کرد، زیان‌های زیادی هم به این کشور وارد کرد.

مایک هیگی باتم، استاد قانون اساسی در دانشگاه بالتیمور گفت، جکسون نه تنها خود برده دار بود بلکه از برده داری نیز دفاع می کرد. به غیر از مساله برده داری وی در بیرون راندن سرخ پوستان از زمین هایشان نقش مهمی داشت. و برای همین پیشینه بود که عکس وی از روی اسکناس های 20 دلاری برداشته شد. اگر ترامپ به دنبال قهرمانان واقعی آمریکا است باید به آن دسته از ساکنان ویرجینیا اشاره کند که برده ها را می خردیدند و سپس آنها را آزاد می کردند.

وی افزود، اگر ایالت های جنوبی رییس جمهوری آبراهام لینکن را می پذیرفتند و به پایان دادن به برده داری تن می دادند، جنگ داخلی روی نمی داد. هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که اندور جکسون می توانست ایالت های جنوبی را قانع کند چرا که وی خود طرفدار برده داری بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید