جدیدترین اخبار
۲۴ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۹ اقتصادی کد خبر :80824

نیک آیین: مشکل تعمیرکاران خودرو فرسودگی ماشین‌ها است

 

رییس اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران گفت: فعالان این صنف از مشکل قدیمی و فرسودگی ماشین ها و فناوری ها رنج می برند؛ موضوعی که به بیشترین مطالبه ما از خارجی ها بویژه در دوره پس از برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) تبدیل شده است.

علیرضا نیک آیین افزود: ماشین های دارای بیش از ۳۰ سال سابقه فعالیت، استهلاک و خطای بالایی دارند و کالیبراسیون آنها از عهده تولیدکنندگان قطعه، انجمن قطعه سازان و … خارج است.

به گزارش  بازتاب  به نقل از ایرنا، نیک آیین درباره همکاری شرکت های بزرگ خودروسازی با قطعه سازان، یادآوری کرد: این قراردادها در صورتی تنظیم می شود که از عمر دستگاه ها بیشتر از دو تا سه سال نگذشته باشد.

وی تصریح کرد: قطعات یدکی تقلبی بزرگ ترین معضل صنف مکانیک هاست که ضربات بدی به این صنف وارد کرده است.

به گفته وی، از آنجا که هیچ گارانتی برای این محصولات وجود ندارد، مکانیک ها اغلب به دلیل خرابی قطعات زیر سوال رفته یا مجبور به پرداخت جریمه می شوند.

نیک آیین تاکید کرد عمده قطعات تقلبی از چین وارد می شود و در مقابل باید به عنوان یک وظیفه ملی، از تولید و مصرف کالای داخلی حمایت کنیم.

وی بیان داشت: امروز اجناس باکیفیت ایرانی در چین کپی و به ایران صادر می شود، همچنین برخی برندهای خارجی در ایران کپی و با بسته بندی شکیل راهی بازار می شود.

وی تصریح کرد: حاشیه سود لوازم یدکی تقلبی گاهی اوقات به ۵۰ درصد نیز می رسد، در حالی که حداکثر سود لوازم اصلی و اورجینال بین ۱۰ تا ۲۰ درصد است.

** انتظار برای رفع مشکلات بانکی و سوییفت

رییس اتحادیه تعمیر کاران خودرو تهران گفت: در سال های گذشته، فشارهای اقتصادی سبب شد مسوولان وقت درهای اقتصاد کشور را به روی همه انواع قطعات خارجی باز کنند تا کار تعطیل نشود اما ورود گسترده قطعات بی کیفیت به بازار همچون یک غده سرطانی شده است و نمی توان با درمان های موقت آن را از بین برد.

وی تاکید کرد تحریم ها سبب دور ماندن از فناوری ها و ابزارهای روز، قطعات اصلی و دانش کار شد.

این مقام صنفی اعلام کرد: از ۲سال پیش تاکنون این اتحادیه با برگزاری نشست های مختلف با تولیدکنندگان خارجی لوازم یدکی انتقال فناوری های روز به کشور را خواستار شد؛ خواسته ای که در برخی موارد به تولید تحت لیسانس و حتی صادرات تولیدات رسید.

نیک آیین ادامه داد: اما تاکنون هیچ یک از نشست ها به دلیل وجود مشکلات بانکی و باز نبودن سوییفت منتج به نتیجه نشده است.

وی درباره قرارداد ایران با شرکت خودروسازی رنو، اظهار داشت: مطابق این قرارداد قرار است ۱۰ خودروساز ایرانی با رنو کار کنند اما در مراحل اولیه نمی توان در زمینه فناوری های پیچیده داخلی موتور یا گیربکس همکاری چندانی کرد؛ بنابراین بیشتر قطعه سازان در زمینه اجزا و تزیینات داخلی، تایر و … همکاری دارند.

با گذشت بیش از ۱۰ ماه از امضای توافق اولیه در نمایشگاه خودرو پاریس ۲۰۱۶، قرارداد بزرگ ترین سرمایه گذاری تاریخ صنعت خودرو ایران بین رنو فرانسه و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) به عنوان نماینده بخش دولتی در ایران و شرکت «پرتو نگین ناصح» به عنوان نماینده بخش خصوصی امضا شد.

این همکاری مشترک شامل یک مرکز مهندسی و خرید جدید برای حمایت از قطعه سازان داخلی و یک کارخانه تولیدی با ظرفیت اولیه سالیانه ۱۵۰ هزار دستگاه است.

نخستین خودروهای تولیدی این کارخانه با نام های «سیمبل» و «داستر» در سال ۲۰۱۸ به تولید می رسد.

براساس این توافقنامه، رنو برای نخستین بار در ایران، مرکزهای توزیع، فروش و خدمات پس از فروش خواهد داشت.

این شرکت در زمینه تحقیق و توسعه، خرید و بومی سازی، تولید خودرو و توزیع و صدور آن در شبکه توزیع و با استاندارد شرکت رنو در بازارهای داخلی و خارجی، فعالیت می کند.

** ایجاد بازار بین المللی مجازی برای عرضه تولیدات ایرانی

این فعال صنفی با اشاره به وجود ۱۷ رسته در زیرمجموعه اتحادیه تعمیرکاران خودرو، به ۲ اتحادیه تولیدی فنرسازان و واشر بران اشاره کرد که هفته گذشته به منظور آشنایی با فناوری های روز سمیناری داشتند.

وی گفت: در این سمینار پیشنهاد کردیم کمیسیونی متشکل از نخبگان رسته های مختلف زیرمجموعه به ایجاد یک بازار بین المللی مجازی اقدام کنند تا سایر کشورها و بازارها با امکانات، تولیدات و توانمندی های صنعتگران این حرفه آشنا شوند.

نیک آیین با تمجید از عملکرد دولت یازدهم در ایجاد گشایش های تجاری و بازرگانی، ابراز امیدواری کرد در فضای سیاسی و اقتصادی پسابرجام مشکلات این صنف بیش از گذشته کاهش یابد.

وبگردی

روی خط خبر

  • چند دلیل برای تلاطم دلار
  • استاندار تهران: موافقت استانداری تهران با طرح جدید ترافیک مشروط به کاهش ترافیک و آلودگی هوا در تهران
  • قیمت خودروهای هیوندای در ایران توسط شرکت هیوندای افزایش یافت (دی ۹۶)
  • هشتمین گزارش سه ماهه وزارت خارجه درباره اجرای برجام تقدیم مجلس شد
  • خودروهای هیبریدی مشکل آلودگی هوا را برطرف می کنند نه خودروهای تمام الکتریکی
  • از ميلياردها تومان پولی كه سلبريتی ها براي كمك به زلزله زدگان گرفتند، خبری نيست!
  • سران کشورهای جهان چقدر حقوق می‌گیرند؟
  • رهبر ارکستر زن با «نغمه باران» روی صحنه رفت
  • روایت سینایی از چهار فیلم مستند خود
  • رشد ۳۰ برابری حاشیه‌ نشینی در ایران
  • مصرف نمک زیاد با مغز چه می‌کند؟
  • کشف ۹۲ درصدی جرائم سایبری
  • حمله نظامی قریب‌الوقوع ترکیه به سوریه
  • حذف دریافت کپی مدارک در ادارات برای احراز هویت/ استفاده از عابربانک با کارت هوشمند ملی
  • نتایج هشدار دهنده یک نظرسنجی درباره انتخاب رشته بالینی “تخصص بیهوشی”
  • آغاز پلمپ صرافی های غیرمجاز/ کرکره صرافی‌ها پایین آمد
  • پولهایی که سلبریتی ها از مردم برای زلزله زدگان گرفتند چه شد؟/ نماینده مجلس: ردپایی از این کمک‌ها دیده نمی‌شود
  • پشت پرده گزارش نجفی علیه قالیباف لو رفت + جزئیات
  • تعویض شناسنامه‌ها در آینده‌ای نزدیک
  • دورهمی مهران مدیری با کارآگاه علوی
  • پژو توانست ۴۴۴ هزار خودرو به ایران بفروشد
  • شهادت می‌دهم آیت‌الله هاشمی از اتهامات قتل‌های زنجیره‌ای مبّرا بود / در این قضیه وزیر اطلاعات را هم دور زدند
  • حضور مهران مدیری در «هفت» قطعی شد
  • دبیر شورای عالی فضای مجازی: ۵ میلیارد تومان وام بی‌بهره به هر کدام از پیام‌رسانان ایرانی می‌دهیم؛ بدون ضمانت و فقط با سفته
  • «کلاه‌قرمزی» و «جناب‌خان» برای کودکان نیستند
  • عارف: روند پیگیری حصر قابل قبول است/ محدودیت‌ محصوران نسبت به ۶ ماه قبل خیلی کمتر شده
  • کاهش قیمت بیت کوین به کمتر از ۱۰هزار دلار
  • روحانی لایحه مهمترین قانون دهه اخیر را امضاء کرد
  • چرا امیدها برای حل و فصل دیپلماتیک بحران سوریه به پایان رسیده است!؟
  • احتمال فعال شدن گسل های رشته کوه البرز