دانشگاه مک‌گیل کانادا ۱۰۰ عنوان از کتاب‌های مشترک با دانشگاه تهران را منتشر کرد

    کد خبر :80083

دانشگاه مک‌گیل کانادا نسخه دیجیتالی ۱۰۰ عنوان از کتاب‌هایی را که به صورت مشترک با دانشگاه تهران منتشر کرده است،‌ در دسترس همگان قرار داد.

به گزارش خبرنگاران پویا‌، دانشگاه مک گیل کانادا، 100 عنوان کتاب خود را که به شکل مشترک با دانشگاه تهران منتشر کرده است،‌ در دسترس همگان قرار داد. این کتاب‌ها در موضوعات فلسفه، کلام، الهیات، منطق، ادبیات، تاریخ علم در ایران و اسلام و… دسته‌بندی شده‌اند. شمار این کتاب‌ها 200 نسخه است که تاکنون 100 عنوان آن منتشر شده است

مؤسسه مطالعات اسلامی دانشگاه مک گیل کاندا نسخه پی‌دی اف این 100 عنوان کتاب را منتشر کرده است،‌ هم‌چنین در صفحه رسمی این موسسه آمده است: « در حالی حاضر پروژه‌ای بین این دو دانشگاه در حال انجام است تا مجلات مربوط به شعبه تهران را دیجیتالی کند».

دانشگاه مک گیل یکی از چند دانشگاه مهم آمریکای شمالی به شمار می‌‌رود‌، بخش تحصیلات تکمیلی این دانشگاه که اختصاص به دوره‌های مختلف فوق لیسانس و دکتری دارد به نام دانشکده مطالعات و تحقیقات عالی خوانده می‌شود که یکی از شعبه‌های آن بخش مؤسسه مطالعات اسلامی است که در سال 1952 میلادی با کوشش پروفسور ویلفرد کانتول اسمیث تأسیس شده است.

دانشجویان این مؤسسه موظف اند که در گرایش‌های چهارگانه: تاریخ اسلام، سازمانها و نهادهای اسلامی ، اندیشه اسلامی (فلسفه و منطق و کلام و عرفان) و اسلام در دوره‌های جدید کشورهای اسلامی به تحصیل بپردازند.

در این مؤسسه استادانی از کشورهای غربی و همچنین از کشورهای اسلامی به تدریس پرداخته و نیز دانشجویانی از کشورهای مختلف به ویژه کشورهای اسلامی از این مؤسسه فارغ التحصیل شده اند. مهدی محقق در سال 1344 از طرف دانشگاه تهران برای تدریس زبان و ادب فارسی به این دانشگاه اعزام و طی 3 سال اقامت خود در کانادا موفق شد که توجه استادان و دانشجویان مؤسسه را به فلسفه و کلام و عرفان و اصول فقه شیعی که تا آن وقت در آن کشور ناشناخته بود جلب کند. پس از آن دانشگاه مک‌گیل شعبه‌ای در دانشگاه تهران راه‌اندازی کرد و ارتباط این دو دانشگاه با یکدیگر تاکنون ادامه پیدا کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید