مسئول گروه غربالگری شنوایی نوزادان سازمان بهزیستی خبر داد

بیش از 70 درصد موالید در کشور تحت پوشش غربالگری شنوایی

    کد خبر :78945

مسئول گروه غربالگری شنوایی نوزادان سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه بیش از 600 واحد غربالگری شنوایی در سطح کشور وجود دارد، گفت: در سال گذشته جمعیت تحت پوشش این طرح بیش از 72 درصد موالید زنده کشور بوده است.

به گزارش ایسنا، محسن فیروزبخت 22 مرداد ماه در نشست منطقه‌ای کارشناسان مسئول و ناظرین فنی بهزیستی در برنامه غربالگری شنوایی نوزدان و شیرخوران استان، اظهار کرد: این طرح از سال 84 آغاز شده است.

فیروزبخت با بیان اینکه بیش از 600 واحد غربالگری شنوایی در سطح کشور وجود دارد، تصریح کرد: در سال گذشته جمعیت تحت پوشش این طرح بیش از 72 درصد موالید زنده کشور بوده است.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای اجرای این طرح تاکنون 21 هزار کودک شناسایی و اقدامات لازم برای پیشگیری از عوارض ناشی از کم‌شنوایی در آنان انجام شده است.

فیروزبخت بیان کرد: حدود 600 نیرو در سطح کشور در این طرح فعالیت دارند که از این تعداد 580 نفر ادیئولوژیست هستند و برخی مناطق که این نیرو وجود ندارد از پیراپزشک استفاده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این طرح فراگیر شده است و والدین با حساسیت بالا این امر را پیگیری می‌کنند و وزارت بهداشت نیز همکاری لازم را در این خصوص با سازمان بهزیستی داشته است، اضافه کرد: محل اجرای این برنامه در بیمارستان است و اکثر بیمارستان‌های کشور تحت پوشش این طرح قرار دارند.

مسئول گروه غربالگری شنوایی نوزادان بهزیستی کشور تاکید کرد: اگر تجهیزات مورد نیاز برای این طرح کامل شود پیش‌بینی شده است در سال جاری بیش از 80 درصد در کشور تحت پوشش قرار گیرند و در سال 97 این پوشش به بالای 90 درصد می‌رسد.

فیروزبخت با بیان اینکه زندگی سالم حق کودکان است، گفت: در مرحله غربالگری وام بلاعوض به بخش غیر دولتی داده می‌شود و برای افرادی که دارای بضاعت کافی نیستند همانند مناطق روستایی و مناطق محروم و حاشیه شهرها به صورت رایگان در حال انجام است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید