ترامپ به فرماندار گوام: نگران حمله کره شمالی نباش، معروف می‌شوی

    کد خبر :77387

رئیس‌جمهور آمریکا در گفت‌وگویی تلفنی با فرماندار «گوام» گفته که او نباید نگران تهدیدهای کره شمالی برای حمله به این جزیره باشد و این تهدیدها او را به فردی معروف تبدیل می‌کند.

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه، در واکنش به تهدیدهای کره شمالی برای حمله موشکی به «گوام»، با فرماندار این جزیره به صورت تلفنی گفت‌وگو کرد.

به گزارش هیل، «ادی بازا کالو»، فرماندار «گوام» گفت که در این گفت‌وگوی تلفنی این اظهارات را با ترامپ مطرح کرده است: «آقای رئیس‌جمهور، به عنوان فرماندار گوام و یک شهروند آمریکایی، با بودن شما در رأس امور، هیچگاه ایمن‌تر و مطمئن‌تر از این نبوده‌ام.»

ترامپ در پاسخ گفت: «ذره‌ای نگران چیزی نباش. باید هشت سال پیش من اینجا می‌بودم. باید بگویم، ادی، تو خیلی معروف خواهی شد. همه دنیا دارند درباره گوام و درباره تو صحبت می‌کنند.»

رئیس‌جمهور آمریکا اضافه کرد: «و می‌توانم بگویم که توریسم در اینجا بدون صرف هیچ پولی نزدیک ده برابر خواهد شد، بنابراین، به تو تبریک می‌گویم.»

ارتش کره شمالی چهارشنبه هفته گذشته، بعد از تهدیدهای نظامی ترامپ اعلام کرد در حال «بررسی طرح عملیاتی» برای حمله به مناطق اطراف «گوام» با موشک‌های بالستیک استراتژیک دارای برد متوسط و دوربرد است.

«گوام» از پایگاه‌های استراتژیک آمریکا و محل استقرار بمب‌افکن‌های این کشور است. همچنین هزاران نفر از نظامیان آمریکا و خانواده‌هایشان در این منطقه مستقر هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید