آغاز جلسات بررسی صلاحیت وزرا از سه شنبه آینده/ حضور وزرای پیشنهادی در کمیسیون‌های تخصصی

    کد خبر :75096

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه عصر امروز (سه شنبه) هیأت رئیسه مجلس گفت: بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی کابینه دوازدهم از سه شنبه آینده در مجلس آغاز خواهد شد.

بهروز نعمتی در گفت‌وگو با ایسنا در این باره اظهار کرد: در جلسه عصر امروز هیأت رئیسه مجلس مقرر شد از سه شنبه آینده رسیدگی به صلاحیت وزرای پیشنهادی در مجلس آغاز شود و درباره برگزاری جلسات رای اعتماد به صورت دو شیفت یا سه شیفت از مجلس رای گیری شود.

به گفته وی بر اساس پیش بینی ها بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی کابینه دوازدهم سه یا چهار روز به طول خواهد انجامید.

نعمتی اضافه کرد:‌ همچنین در یک هفته باقی مانده تا بررسی صلاحیت وزرا در مجلس مقرر شد کمیسیون ها وزرای مرتبط را برای بررسی برنامه و صلاحیت آن‌ها مورد ارزیابی قرار دهند مثلا کمیسیون انرژی وزرای مرتبط درجه یک یعنی نفت، نیرو، صنعت و اقتصاد و وزرای مرتبط درجه دو یعنی اطلاعات کشور و خارجه را بررسی خواهد کرد و به این ترتیب وزرای پیشنهادی با کمیسیون های مختلف جلساتی را خواهند داشت.

وی ادامه داد: همچنین فراکسیون های مختلف مجلس هم به صورت طبیعی نشست هایی را با وزرا خواهند داشت تا صلاحیت و برنامه آن‌ها را بررسی کند. مثلا فراکسیون زاگرس نشینان امروزبا حضور هفت هشت وزیر پیشنهادی تشکیل جلسه داده است. سخنگوی هیأت رئیسه مجلس یادآور شد:‌تلاش ما این است که در ایام رسیدگی به صلاحیت وزرای پیشنهادی با هماهنگی با صدا و سیما  به جلسات رای اعتماد به صورت زنده از شبکه خبر پخش شود.

نعمتی در پایان اضافه کرد: همچنین مقرر شد در ایام بررسی صلاحیت وزرا تنها سه نفر همراه هر وزیر حضور داشته باشند و کلیه تردد ها ممنوع شودتا نمایندگان به راحتی بتوانند با وزرا مذاکراتی داشته باشند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید