پروژه فرهنگی نمایشگاه کتاب سیاسی نشود

رییس سی امین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، نمایشگاه کتاب را یک رویداد بزرگ فرهنگی خواند و گفت: نباید فضای این پروژه فرهنگی سیاسی شود. سیدعباس صالحی روز شنبه در نشست خبری اظهار کرد: نمایشگاه کتاب تهران اتفاق مهم فرهنگی است که از دولت های مختلف با جناح بندی های سیاسی مختلف به امانت به ما سپرده شده، این پروژه باید فرهنگی بماند و آلایش سیاسی روزمره و مقطعی پیدا نکند.
وی افزود: با همین نگاه در فضای نمایشگاه مشارکت انتخابات برای افزایش شور انتخاباتی را تاکید داریم اما تبلیغات و تبدیل شدن غرفه ها به ستاد انتخابات ممنوع است.
صالحی ادامه داد: سالهای گذشته برگزاری نمایشگاه کتاب با انتخابات تقارن داشت و نامزدها در نمایشگاه حضور پیدا می کردند و امسال نیز حضور این افراد با اطلاع قبلی بلامانع است اما این مساله مورد تاکید است که بازدیدهای آنها در روزهای شلوغ نمایشگاه اتفاق نیافتد.
به گفته صالحی کارگروهی به همین منظور تشکیل شده تا موضوع انتخابات در نمایشگاه رصد کنند تا فضا انتخاباتی نشود.
معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: در جلسه ای با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید شد که فضای نمایشگاه نباید رقابت انتخاباتی انجام شود هر چند تبلیغ برای مشارکت در حضور حداکثری در این رویداد سیاسی بلامانع است.
رییس نمایشگاه کتاب تهران خاطرنشان کرد: نامزدهای انتخابات نباید در داخل راهروها و فضای داخلی نمایشگاه به دلیل برهم خوردن نظم پاسخ خبرنگاران را بدهند در صورتی که خبرنگاران نیز پیگیر مصاحبه باشند، باید این کار در محیطی خارج از فضای داخلی نمایشگاه صورت بگیرد.
صالحی با تاکید بر اینکه نمایشگاه کتاب یک پروژه ملی و نه جناحی است گفت: انتظار می رود از این پروژه و محیط نمایشگاه در ارتباط با حوزه نشر صیانت و مراقبت کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید