عربستان: از سیاست‌های ضد ایرانی ترامپ خوشحالیم/ نگرانیم ایران تنگه هرمز را ببندد

    کد خبر :74224

سفیر جدید عربستان در واشنگتن در مصاحبه‌ای گفته که کشورش از سیاست‌های ضد ایرانی رئیس‌جمهور آمریکا در منطقه رضایت دارد، اما نگران است که ایران تنگه هرمز را ببندد.

به گزارش  تسنیم، «خالد بن سلمان» سفیر جدید عربستان در آمریکا، در مصاحبه‌ای با روزنامه «واشنگتن‌پست» از سیاست‌های ضد ایرانی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در منطقه ابراز رضایت کرده است.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه رابطه آمریکا-عربستان را چگونه می‌بیند گفت: «پیشرفت‌های زیادی در روابط عربستان و آمریکا در این دولت صورت گرفته است. من فکر می‌کنم رئیس‌جمهور ترامپ مصمم به همکاری با متحدانش در منطقه برای مقابله با توسعه‌طلبی ایران و تروریسم است. ما از سیاست‌های فعلی در منطقه خوشحال هستیم.»

«بن سلمان» درباره سوریه هم گفت امیدوار است که «بشار اسد»، رئیس‌جمهور سوریه در یک دوره انتقالی از قدرت کنار رود. او گفت: «داریم با آمریکا برای پایان دادن به مشکل سوریه همکاری می‌کنیم.»

«خالد بن سلمان»، پسر پادشاه عربستان و برادر «محمد بن سلمان»، ولیعهد این کشور است. او در مصاحبه با واشنگتن‌پست درباره اینکه برادرش، «محمد بن نایف» را وادار به استعفا کرده است هم اظهار نظر کرد.

«خالد بن سلمان» گفت: «من فکر می‌کنم عالیجناب بن‌نایف وظایفش برای مبارزه با تروریسم را به نحوی باور نکردنی انجام داد. پادشاه این تصمیم گرفت و مورد تأیید هیئت بیعت قرار گرفت. شاهزاده بن‌نایف در عربستان است و میهمان می‌پذیرد.»

وی در بخش دیگری از سخنانش ایران را به دخالت در امور داخلی عراق متهم کرد. او گفت: «باید در عراق با سنی‌ها و شیعه‌ها به عنوان شهروندان عراقی به صورت مساوی رفتار شود. ایران می‌خواهد عراق مطیعش باشد. ما از استقلال عراق حمایت می‌کنیم.»

«خالد بن سلمان» همچنین تصریح کرد که عربستان نگران است ایران تنگه هرمز را ببندد؛ وی گفت: «تمام دنیا، از جمله حکومت ما در این مورد (بستن تنگه هرمز توسط ایران) نگران است. تنگه هرمز نه تنها برای اقتصاد ما بلکه برای اقتصاد کشورها مهم است.»

سفیر عربستانی گفت: «من فکر می‌کنم آمریکا و متحدانش می‌دانند که تهدید ایران برای امنیت بین‌المللی تا چه اندازه جدی است. ما آماده همکاری با یکدیگر برای مقابله با اقدامات ایران و سیاست‌های توسعه‌طلبانه این کشور هستیم.»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید