مسئولان فرهنگی سخنرانی می‌کنند ما عمل

    کد خبر :73240

رئیس سازمان هنری اوج در نشست رسانه‌ای این سازمان به محکومیت حوزه فرهنگ، هنر و رسانه اشاره کرد و سازمان اوج را یک سازمان عملگرا خطاب کرد که به دنبال احیای فرهنگ انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، نشست رسانه‌ای سازمان فرهنگی هنری اوج امروز در این سازمان برگزار شد.

در ابتدای نشست احسان محمدحسنی رئیس سازمان فرهنگی هنری اوج با ذکر خاطره‌ای از شهید همدانی و گرامیداشت یاد شهدای دفاع مقدس به تمرکز این سازمان بر خاصیت عملگرایی و دور بودن آن از سخنرانی‌های بیهوده اشاره کرد و گفت: هیچ‌ یک از دولت‌های گذشته تاکنون دغدغه اساسی در حوزه فرهنگ و هنر نداشتند و همواره فرهنگ و هنر مظلوم بوده و مهجور واقع شده است که در این میان بعد از جنگ تولیدات فرهنگی خودجوشی مانند روایت فتح بوجود آمد که این کمبودها و مهجوریت‌ها را در حوزه فرهنگ تا حدودی جبران کرد. امروز ما با این مهجوریت‌های فرهنگی مواجه هستیم که لازم است جوانان انقلابی به صورت خودجوش وارد میدان شده تا رنگ تازه‌ای به هنر انقلابی ببخشند. سازمان اوج هم از سال 90 با شروع فعالیت خود بر روی این هدف تمرکز کرده است.

وی افزود: سازمان اوج نزدیک به 80 موسسه فرهنگی دارد که آنها را تقویت کرده و غنا بخشیده است. دغدغه اصلی ما در تولیدات فرهنگی محتوای آثار است و در درجه دوم زیبایی و جذابیت آثار است ما به جای سخنرانی با آثار و تولیداتمان حرف می‌زنیم.

محمدحسنی گفت: ما بین خودمان و برخی مسئولان فرهنگی توافق کرده‌ایم که حرف زدن از آنها باشد و عمل کردن و تولید آثار از ما. در این عرصه به تولیدات خود افتخار می‌کنیم اما نمی‌توانیم ادعا کنیم که عملکردی بدون غلط و بدون خطا داشته‌ایم.

وی افزود: در واقع سازمان اوج یک سازمان ستادی است که با وجود 40 نیرو به صورت چابک و بدون بروکراسی اداری نهادهای تولیدگر خود را مدیریت می‌کند و در این بین به شناسایی استعدادهای جوان می‌پردازد. شاید بتوان گفت سازمان اوج پژوهشگاه رویان عرصه فرهنگی است.

وی در ادامه به ارائه گزارشی از عملکرد سازمان اوج پرداخت که مشروح آن منتشر می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید