عضو هيات رئيسه شوراي شهر تهران:

نگاه شوراي چهارم متمرکز بر توسعه حمل و نقل عمومي و توزيع متناسب امکانات شهري بين شمال و جنوب شهر بود

    کد خبر :72999

عضو هيات رئيسه شوراي شهر تهران شوراي چهارم را پوياترين و در حين حال يکي از حساس ترين دوره هاي شوراي اسلامي شهر تهران قلمداد کرد و گفت: علاوه بر شوراي شهر تهران، طي 12 سال گذشته شهرداري اقدامات موثري داشته و شاهد پيشرفت و توسعه همه جانبه پايتخت بوده‌ايم.
به گزارش آريا به نقل از تهران سما، محسن پيرهادي، عضو هيات رئيسه شوراي شهر تهران با بيان اينکه بسياري از زير ساخت‌هاي شهري مورد نياز شهر تهران در دوره چهارم شورا برنامه ريزي و اجرايي شد، گفت: شوراي چهارم پوياترين و در عين حال يکي از حساس ترين دوره هاي شوراي شهر تهران بوده است.
وي با اشاره به اينکه شوراي شهر دوره چهارم روزهاي پاياني را سپري مي کند، عنوان کرد: به نظر بنده شوراي چهارم را شايد بتوان پوياترين و در حين حال يکي از حساس ترين دوره هاي شوراي اسلامي شهر تهران قلمداد کرد، تعداد اعضاي اين شورا بيشترين تعداد در بين ادوار گذشته و همچنين دوره بعدي شورا داشته است.
پيرهادي ادامه داد: يکي از ويژگي هاي بارز شوراي چهارم، تشکيل کميسيون هاي تخصصي با توجه به نياز شهر و مديريت شهري بود که تعداد کميسيون ها در اين دوره به شش کميسيون افزايش پيدا کرد.
عضو هيات رئيسه شوراي شهر تهران افزود: نگاه شوراي چهارم بيشتر متمرکز بر توسعه حمل و نقل عمومي و همچنين توزيع متناسب امکانات شهري بين شمال و جنوب شهر بوده و در اين دوره بسياري از زير ساخت هاي شهري مورد نياز شهر تهران برنامه ريزي و اجرايي شد.
رئيس کميته نظارت شوراي شهر تهران، تشکيل کميسيون نظارت و حقوقي را براي نخستين بار در شوراي شهر دوره چهارم دانست و عنوان کرد: بحث ويژه نظارتي شورا و همچنين بررسي مشکلات کليه محلات شهر تهران به صورت متمرکز و هدفمند با نگاه محله محوري و مشارکت شهروندان در اداره شهر در کميته نظارت کميسيون نظارت و حقوقي براي نخستين بار در شوراي چهارم محقق شد.
پيرهادي در پاسخ به اين سوال که چه تعداد لايحه و طرح براي تصويب به دوره بعد ارجاع داده مي شود، گفت: تا کنون در دوره چهارم شوراي اسلامي شهر تهران در حدود 217 طرح و 289 لايحه مصوب شده و قريب به 25 طرح و لايحه در کميسيون هاي تخصصي در دست بررسي کارشناسي جهت ارسال به صحن شورا است.
وي افزود: تلاش کليه اعضا بر اين است که کليه طرح ها و لوايح ارسالي در اين دوره بررسي و تعيين تکليف شود.
عضو هيات رئيسه شوراي شهر تهران در خصوص پيشرفت تهران طي اين چند سال اخير، خاطرنشان کرد: در سال‌هاي اخير شهر تهران در حوزه هاي حمل و نقل عمومي و ريلي، توسعه شبکه بزرگراهي، سرانه فضاي سبز و توسعه امکانات رفاهي، فرهنگي شاهد پيشرفت چشمگيري بوده است.
پيرهادي ادامه داد: خطوط متروي شهر تهران تا پايان سال به 276 کيلومتر مي رسد، در اين دوره تا کنون 572 اتوبوس به ناوگان حمل و نقل شهري افزوده شده و 100 دستگاه اتوبوس ديگر نيز در سال جاري به اين ناوگان اضافه مي شود.
وي افزود: در اين دوره بيش از 61 بازار ميوه و تره بار در سطح محلات شهران تهران احداث شده، ساخت بيش از 247 مجموعه ورزشي آبي و غير آبي، احداث بيش از 500 زمين چمن مصنوعي در سطح محلات، احداث کتابخانه ها، احداث بوستان هاي ويژه بانوان و احداث سراي محلات، افزايش 11 درصدي سرانه فضاي سبز، اجراي سه هزار و 520 هکتار کمربند سبز پيرامون شهر تهران در اين دوره همه و همه نشان از پيشرفت و توسعه همه جانبه شهر تهران دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید