جدیدترین اخبار
۱۶ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۱۹ اجتماعی کد خبر :72595

واکنش حافظی به افتتاح خط ۸ مترو و نامه دادستانی؛ افتتاح عجولانه دور از منطق است

رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران به حواشی افتتاح خط ۸ مترو و نامه دادستان بخش آفتاب واکنش نشان داد.

رحمت‌الله حافظی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به نامه دادستانی بخش آفتاب به پلیس راهور در پی ممنوعیت افتتاح خط ۸ مترو با بیان اینکه گزارشی مستند در مورد خط ۸ مترو در اختیار ندارم که به استناد آن صحبت کنم، گفت: اما در یک نگاه غیرکارشناسی به خط ۸ مترو می‌توان مجاورت بسیار نزدیک خط ۸ با اتوبان تهران – قم را متوجه شد، فاصله خطوط ریلی با اتوبان تهران – قم ، کم است و این در حالی است که پیش‌بینی جداکننده‌های مناسب نیز دیده نشده و این فاصله تهدید است.

رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران با بیان اینکه اگر خودرویی از اتوبان خارج شود، به راحتی می‌تواند تورهای محافظ خط مترو را تخریب کرده وارد حریم ریلی شود، گفت: این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که گاردریل و جداکننده مناسب فی‌مابین خطوط ریلی و اتوبان تهران قم تعبیه نشده است و به راحتی یک خودرو می‌تواند وارد خط شود.

حافظی با بیان اینکه افتتاح عجولانه پروژه‌ها دور از منطق است، گفت: این اقدام شهرداری تهران ما را به یاد راه‌آهن شیراز می‌اندازد که با عجله افتتاح شد اما مسوولان مجبور شدند حدودا دو سال خط راه‌آهن را بعد از افتتاح تعطیل کنند تا تکمیل شود.

رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران با بیان اینکه آقایان شهرداری می‌خواهند کارها را به نام خود تمام کنند و این اتفاق‌های عجولانه پسندیده نیست، در پاسخ به این سوال که آیا شورای فعلی به این موضوع ورود می‌کند یا نه؟ گفت: آقایان در شورا به جز تعدادی انگشت‌شمار همگی از اقدامات شهرداری حمایت می‌کنند به عنوان مثال وقتی که من مستندات ناایمن بودن خط ۷ را اعلام کردم، عنوان داشتند که این شبنامه است و هنگامی که به بازدید از خط ۷ رفتیم با اینکه گزارش عدم ایمنی کاملا منطبق بر واقعیت بود، اما آقایان عنوان کردند که من باید از مردم به دلیل تشویش اذهان عمومی عذرخواهی کنم، از چنین اعضای شورایی چه انتظاری دارید؟

وبگردی

روی خط خبر

  • لیست جدید خودروهای سواری مجاز برای واردات در سال ۹۷
  • برخی از غیرنمایندگی ها، بدون مجوز خودرو پیش فروش می کنند
  • حمایت از «تولید داخلی» یا «حمایت از تولید چینی به سبک ایران خودرو؟!/پاسخ ایران خودرو:فقط ده درصد محصولات چینی هستند
  • حمل و نقل و سوخت رسانی کشور با اعتصاب گسترده کامیون داران مختل شد!
  • سرلشکر صفوی:آدم‌های ترسو و پولدار به جنگ نمی‌آیند
  • بیانیه وزارت خارجه درباره تحریم رئیس کل بانک مرکزی ایران
  • نبیه بری برای ششمین بار رئیس پارلمان لبنان شد
  • لودریان: مواضع آمریکا روحانی را تضعیف و اصولگرایان را تقویت می‌کند
  • اخبار بد سیاسی برای اردوغان
  • اولویت‌های اعطای تسهیلات توسط صندوق توسعه ملی مشخص شد
  • تعداد پاسگاه‌های محیط بانی کشور یک ششم استاندارد جهانی است
  • سالار عقیلی: «یازده ستاره» تماماً ایرانی نیست
  • انتخابات اتاق‌های اصناف برای اولین بار الکترونیکی برگزار شد
  • زندگی قاسم افشار با صدای محمدرضا حیاتی
  • تمدید توافق اوپک و غیر اوپک را منتفی نمی‌دانیم
  • اتیوپی سفیر و سرکنسول خود در عربستان را فراخواند
  • استقبال ازبخشنامه ارزی بانکی
  • هشدار درباره چنارهای خطرآفرین شهری
  • واکنش تندگویان به ممنوعیت پخش فوتبال در کافه‌ها
  • مشکل ۳ایرانی گرفتار در آبهای امارات حل شد
  • آیا دولت جدید عراق، باز هم مانند گذشته حاصل «تفاهم» ایران و آمریکا خواهد بود؟
  • صادرات دام زنده ممنوع شد
  • رشد ۲۷درصدی صدور پروانه ساختمانی در بافتهای فرسوده
  • شناسایی و ساماندهی مراکز و پروژه‌های جاذب سفر شهری
  • اندونزی ورود اسرائیلی ها به این کشور را ممنوع کرد
  • رایزنی ترامپ با «این» در مورد «اون»
  • تاک شوی محمدرضا گلزار در شبکه سه
  • روزه خواری در ملاءعام جرم است؟
  • تا زمان تفکیک وزارت راه و شهرسازی، وضعیت اداره کل شاهرود تغییر نمی کند/ سمنان تنها استانی است که اداره راه و ترابری دارد!
  • از خرید «سنگ مرداب» در مترو پرهیز کنید!