معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور:

8.5 درصد تماس‌های اورژانس اجتماعی مربوط به «کودک آزاری» است

    کد خبر :70900

معاون سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه مطالعه ملی در رابطه با کودک آزاری وجود ندارد گفت: سال گذشته از حدود 700 هزار تماس تلفنی با اورژانس اجتماعی حدود 160 هزار تماس (8.5 درصد) در رابطه با کودک آزاری بوده است. این آمار نسبت به سال گذشته تفاوت معنی داری نداشته، البته احساس می‌شود میزان شناسایی، افزایش یافته است.

حبیب‌الله مسعودی‌فرید در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در کشور و به خصوص سازمان بهزیستی در حوزه پراختن به مسایل کودکان به ویژه بحث آسیب‌های اجتماعی کودکان و به خصوص کودک آزاری و مداخلات اجرایی، جزو کشورهای پیشرو منطقه هستیم. برای مثال یکی از وظایف اورژانس اجتماعی که امروز با 245 مرکز در کشور فعال است، پرداختن به کودک آزاری است و تا پایان سال این 245 به بالغ بر 350 مرکز خواهد رسید. این موضوع نشان می‌دهد کشور به موضوع کودک آزاری بسیار توجه کرده است.

 

وی ادامه داد: همین که رسانه‌ها، فعالان اجتماعی، فعالان حوزه کودک و عموم مردم در شبکه‌های اجتماعی نسبت به این موضوع اینقدر حساس هستند و یک مورد از آن در شبکه‌های اجتماعی تا این اندازه توانسته احساسات عمومی را جریحه دار کند، نشان می‌دهد مردم به راحتی از این موضوع عبور نمی‌کنند و کسی نمی‌گوید به ما ربطی ندارد. این حساسیت مردم یک سرمایه است و این سرمایه باید تبدیل به اقدام و عمل شود.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: در بحث قانون، مصوبات سال 1381 مجلس شورای اسلامی وجود دارد. در این قانون عنوان شده است که کودک آزاری یک جرم عمومی است و نیاز به شاکی خصوصی ندارد و حتی اگر کسی از کودک آزاری اطلاع داشته باشد و به مراکز مربوطه اطلاع ندهد مجرم محسوب می‌شود. این موضوعات باید به مردم اطلاع رسانی شود، چرا که برخی فکر می‌کنند اگر کودک آزاری همسایه را اطلاع دهند مراجع خواهند گفت به شما و ما ارتباطی ندارد. در حال حاضر یک لایحه در مجلس وجود دارد که بسیار مترقی‌تر از قانون سال 1381 است که اگر تصویب شود دست بهزیستی و متولیان این موضوع را بیشتر باز خواهد کرد. کمبود قانونی آنچنانی برای ورود به این مبحث وجود ندارد

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید