معاون نخست وزیر اوکراین: ایران می تواند در تامین امنیت انرژی به اوکراین کمک کند

    کد خبر :70142

تهران – ایرنا – معاون نخست وزیر اوکراین با تاکید بر گسترش تعامل با تهران گفت: اوکراین می تواند در زمینه امنیت غذایی به ایران و ایران نیز در زمینه امنیت انرژی به اواکراین کمک کند.

استپان کوبیو معاون نخست وزیر اوکراین که برای شرکت در مراسم تحلیف حجت الاسلام حسن روحانی به تهران سفر کرده است در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، گفت: امیدواریم این دیدارها صفحه جدیدی در روابط و همکاری های میان دو کشور بگشاید.
معاون نخست وزیر اوکراین با یادآوری روابط تاریخی میان دو ملت بر توسعه روابط دو کشور در زمینه های مختلف تاکید کرد.
کوبیو گفت: ما همچنین می توانیم در زمینه مدرنیزه شدن صنعت هواپیماسازی، ماشین ساری، بخش کشاورزی با ایران همکاری کنیم.
معاون نخست وزیر اوکراین همچنین بر همکاری در زمینه علوم و تحقیقات و تبادل دانشجو و همکاری در زمینه فرهنگی تاکید کرد.
آیین تنفیذ حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران صبح پنجشنبه برگزار شد و آیین تحلیف نیز عصر شنبه برگزار می شود.
براساس برنامه اعلام شده، در آیین تحلیف روحانی مقام های عالی رتبه از 92 کشور در مجلس شورای اسلامی ایران حضور خواهند داشت.
هشت رئیس جمهوری، 19 رئیس مجلس، 9 معاون رئیس جمهوری و نخست وزیر، هفت معاون رئیس مجلس، 11 وزیر امورخارجه و 35 فرستاده ویژه کشورها به مراسم تحلیف حسن روحانی می آیند.
در این مراسم 12 معاون وزیر امور خارجه، 6 رئیس گروه دوستی – پارلمانی و دو رئیس کمیسیون سیاست خارجی پارلمان ها و همچنین «موکیشا کیتو» دبیرکل دبیرخانه کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل متحد نیز حضور می یابند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید