جدیدترین اخبار
۱۲ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۲۶ فرهنگی و هنری کد خبر :69347

درخواست داشتن بیلبوردهای دائمی شهری برای تبلیغات سینمایی

نشست «آسیب‌شناسی تبلیغات سینمایی» در سومین روز از جشنواره فیلم شهر با حضور حسین جمشیدی گوهری، میثم میرزایی و علی باقری در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

به گزارش  بازتاب به نقل از ستاد خبری ششمین جشنواره بین المللی فیلم شهر، میثم میرزایی مدیر بخش تبلیغات جشنواره فیلم شهر در ابتدای نشست تخصصی «آسیب‌شناسی تبلیغات سینمایی» گفت: قبل از اینکه اینترنت به صورت گسترده فراگیر شود، تبلیغات در سینما حضور کمرنگی داشت و بیشتر با فرمتی خاص و با صدایی آشنا صورت می‌گرفت یا اینکه در صفحات مجله عوامل فیلم حضور داشتند اما بعد از دهه ۸۰ تبلیغات فرمت جدیدی پیدا کرد و به آن اهمیت ویژه ای داده شد. البته این نکته را هم باید متذکر شد که تعداد گرافیست‌هایی که در ایران فعالیت حرفه‌ای دارند بسیار کم است.

وی ادامه داد: با تشکیل انجمن طراحان گرافیک و با حضور گرافیست‌های خوبی که در ایران وجود دارد، امید می‌رود که در این زمینه فعالیت‌های گسترده‌ای صورت بگیرد.

میرزایی با طرح پیشنهادی از سوی کانون طراحان گرافیک، بیان کرد: کانون طراحان از سوی خانه سینما از مدیران زیباسازی شهر درخواست دارند که تعدادی از بیلبوردهای شهر را در اختیار هنرمندان کانون برای پوسترهای سینمایی قرار دهد تا برای هر دوره از اکران فیلمی، تبلیغی برای آن ها شود. مطمئنا اگر این بدعت در شهر صورت گیرد، اتفاقات خوشایندی رخ خواهد داد زیرا ارتباط شهر و هنرمندان می‌تواند به بهتر شدن و شکوفا شدن بخش تبلیغات کمک کند.

علی باقری ازحاضران در نشست، در پاسخ به این پرسش که طراحی گرافیک سینما با دیگر طراحی‌های گرافیستی چه تفاوتی دارد؟ تصریح کرد: به اعتقاد من، هر فیلمی که ساخته می‌شود، باید برای آن پوستری درنظر گرفته شود. بر طبق آمار تعداد گرافیست‌ها کم نیست و صنف گرافیست‌ها جایگاه خوبی هم دارند اما اینکه چرا آن ها وارد عرصه سینمایی نمی‌شوند بستگی به سفارش دهنده سینمایی دارد.

تهیه‌کننده‌ها به دنبال ارزان تمام شدن قیمت پوسترها هستند

وی افزود: بحث اقتصاد و ارزان تمام شدن قیمت پوستر پیشنهادی است که از سوی سفارش دهنده‌ها و تهیه‌کننده‌ها زیاد داده می‌شود و این معضلی است که وجود دارد و این گره که گرافیست‌ها به سمت طراحی پوستر سینمایی سوق پیدا کنند به دست تهیه‌کننده‌ها باز می‌شود تا بتوانیم جهش گرافیکی خوبی در بخش سینما داشته باشیم. البته جنبه مثبت این قضیه این است که پیشرفت در حوزه تبلیغات و پوستر سینمایی وجود دارد، ولی این روند رو به رشد بسیار کند است و باید به آن سرعت ببخشیم.

به گفته باقری، کارگردان‌ها با پوستر خوب و تخصصی موافق‌اند و دید باز در این زمینه دارند و احساس می‌شود که همیشه در حال قانع کردن تهیه‌کننده فیلم هستند که بتوانند پوستری قوی و با کیفیت برای فیلم داشته باشند.

وی ابراز کرد: هر زمان که برای طراحی پوستر فیلمی به من پیشنهاد می‌شود، قبل از طراحی باید فیلم را ببینم و زمانی‌که با فیلم ارتباط حسی پیدا کردم برای طراحی پوستر وارد کار می‌شوم. معمولا در انتخاب آثار خیلی وسواس به خرج می‌دهم و برای طراحی هر پوستر مدت زمان ۲۰ روز را در نظر می‌گیرم.

این گرافیست به تعامل عکس و گرافیست در طراحی پوستر اشاره کرده و گفت: قطعا زمانی‌که که گرافیست با عکس در تعاملی خوبی باشند و در بعضی از طراحی‌ها مشورت داشته باشند، صد درصد اثر تاثیرگذارتر خواهد بود.

نگرش فضای حاکم در سینما تخصصی نیست

حسین جمشیدی‌گوهری مدیر تبلیغات فیلم «ایستاده در غبار» درباره حوزه تبلیغات و طراحی پوستر، اظهار کرد: افرادی که در حوزه تبلیغات به صورت تخصصی کار می‌کنند، تعدادشان کم است زیرا بهایی به آنان داده نمی‌شود زیرا نگرشی که در این زمینه در فضای سینما حاکم است، نگاه تخصصی نیست.

وی ادامه داد: اگر برای تهیه‌کننده و کارگردان فروش فیلم اهمیت داشته باشد، قطعا به سمت پوستر تخصصی سوق پیدا می‌کنند و تبلیغات برایشان دارای اهمیت می‌شود. متاسفانه عده‌ای از تهیه‌کنندگان به سوپراستارهای فیلم اکتفا می‌کنند و برای فیلم‌شان به پوستر و تبلیغات اهمیتی قائل نیستند.

جمشیدی‌گوهری به تبلیغات گروه فیلم «ایستاده در غبار» پرداخت و تصریح کرد: عوامل تبلیغات فیلم «ایستاده در غبار» با تشکیل اتاق فکر و تعامل میان عکاسان، گرافیست‌ها و طراحان به طراحی پوستری رسیدند که چه از لحاظ تخصص گرافیکی و چه زیباشناختی بصری برای مخاطبان قابل قبول بود و بازخورد خوبی از هر کسی که تیزر یا آنونس یا گرافیک آن را دیده‌ بود، دریافت کردیم.

وبگردی

روی خط خبر

  • احداث بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی در سرخه حصار
  • جزئیات سفر شهردار تهران به لهستان
  • احتمال جنگ بین ایران و اسرائیل چقدر است؟
  • شکایت از ترامپ به دلیل دریافت هدایای خارجی
  • تکذیب فرود اضطراری هواپیمای حامل وزیر راه
  • تقدیم دو فوریت طرح برگزاری راهپیمایی‌ها به هیات رئیسه با ۷۰ امضا
  • نیکی هیلی: برجام روی روایتی نادرست بنا شده؛ اصلاح نشود، از آن خارج می‌شویم
  • اردوغان: برخی همپیمانان ما را در عفرین تنها گذاشتند/ ارتش ما ترسو نیست
  • یک افسر عالیرتبه صهیونیست: ایران بازیگری ممتاز و توانمند است
  • اولین مدرسه ایرانی در کمپ آوارگان میانماری شروع به کار کرد
  • آمادگی سازمان بنادر برای انجام سفرهای دریایی نوروزی
  • وزارت نفت تعهد داد/لغودستورتوقف آزمون استخدامی از سوی دیوان عدالت
  • مشایی: نه نگرانیم و نه می‌ترسیم/اگر چوبه دار هم بزنند خودم راحت از خانه بیرون می‌آیم و می‌روم بالا
  • بقایی: اتهامات ربطی به من ندارد/ دستور دادند و من سکه‌ها را اهدا کردم
  • کنایه محسن رضایی به روحانی؛ به جای طرح رفراندوم، مشکلات مردم را حل کنند
  • دیپلمات قطری: ۲۰ بار محرمانه به اسرائیل رفته‌ام!
  • واکنش آیات عظام مکارم شیرازی و نوری همدانی به درگیری برخی دراویش با نیروی انتظامی/این گروه هم طرفدار عرفان کاذبند هم انحرافی
  • سریع‌القلم: ایجاد انتظارات کهکشانی درباره نتایج برجام اشتباه بود
  • نوبخت در گفتگو با لوموند: اگر منافع ما تامین نشود، یک لحظه در برجام نمی‌مانیم
  • کنایه های معنادار به احمدی‌نژاد از تریبون مجمع تشخیص؛ به جای پاسخگویی، خوراک تبلیغی برای دشمن فراهم می‎کنید
  • کنسرت “محسن ابراهیم‌زاده” در روزهای پایانی سال/عکس
  • همکاری زوج محبوب تلویزیون با عمو فیتیله ای
  • گربه‌های بزرگ جثه؛ صیادان طبیعی در معرض تهدید
  • گزارش سازمان بین‌المللی شفافیت در مورد فساد اداری در جهان
  • اعتیاد اولین عامل خشونت علیه زنان یزدی
  • خودرویی‌ها شاخص بورس را مثبت نگه داشتند
  • مکزیک رکورددار گردشگری در سال ۲۰۱۷ است
  • شهرداری‌ها دچار اشکالات ساختاری و عملکردی هستند
  • انتقاد وزیر امور خارجه قزاقستان از زیر سئوال بردن مذاکرات آستانه
  • انتشار اولین آلبوم رسمی “سینا شعبانخانی”