افکار عمومی نسبت به خصوصی‌سازی های انجام شده شبهه دارد

    کد خبر :66183

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه خصوصی سازی باید به توانمندسازی بخش خصوصی منجر شود گفت: افکار عمومی با دید شبهه نسبت به خصوصی سازی های صورت گرفته نگاه می کند.

به گزارش  تسنیم، علی آقامحمدی در همایش ارزیابی عملکرد خصوصی سازی در اجرای سیاست های کلی اصل 44 با بیان اینکه واگذاری ها بخش کوچکی از اصل 44 بود، گفت: حدود 140هزار میلیارد تومان واگذاری صورت گرفت.

به گفته آقا محمدی در 140 هزار میلیارد تومان واگذاری صورت گرفته در قالب اصل 44 قانون اساسی، مساله اصلی سرمایه گذاری بخش خصوصی است، اگر بخش خصوصی برای سرمایه گذاری اقدام نکند نمی‌توان از خصوصی سازی‌های صورت گرفته نتیجه مورد انتظار را دریافت کرد.

وی با اشاره به گلایه فعالان بخش خصوصی نسبت به نواسانات نرخ ارز و عدم حمایت دولت، گفت: 30 هزار میلیارد تومان از محل تسعیر نرخ ارز برای جبران تغییرات نرخ ارز و خسارتهای ناشی از آن در نظر گرفته شده است و میتوان اذعان کرد از این حیث سیاستهای حمایتی مناسبی برای بخش خصوصی لحاظ شده است.

وی ادامه داد، خصوصی سازی باید به توانمند شدن بخش خصوصی واقعی منجر شود، در این بین موضوع رگولاتوری حائز اهمیت بوده و دولت باید این نقش را به عهده بگیرد،همچنین بخش خصوصی نیز بایستی در فرایند مذکور نقش فعال تری را ایفا کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد، بنا بر فرمایشهای مقام معظم رهبری بخش خصوصی در زمان انجام خصوصی سازی باید از یک سری مصونیتها برخوردار باشد. در برنامه ششم به نرخ رشد 8 درصد و و نرخ سرمایه گذاری 16 درصد اشاره شده و تحقق این اهداف بدون حضور موثر بخش خصوصی امکان پذیر نخواهد بود.

وی در پایان با رد این موضوع که تنها بدنه دولتی مخالف خصوصی سازی هستند، گفت: مردم نسبت به بخشی از خصوصی سازی هایی که انجام شده موضع دارند و بخش خصوصی نمیتواند به سادگی از کنار این موضوع عبور کند.

آقا محمدی افزود، به هر حال افکار عمومی با دید شبهه نسبت به خصوصی سازی های صورت گرفته نگاه میکند و بخش خصوصی برای برطرف شدن این شبهات بایستی یکسری فعالیتهای اجتماعی را در توجیه افکار عمومی در دستور کار قرار دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید