جدیدترین اخبار
۵ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۳۷ اقتصادی کد خبر :64288

جذب فاینانسر ۲۵۰دستگاه واگن به ارزش ۱۰۰۰میلیارد تومان

 

معاون فنی شرکت ریلی رجا با بیان اینکه مناقصه بین‌المللی خرید ۲۵۰ دستگاه واگن از طریق جوینت خارجی و سازنده داخلی در حال انجام است، گفت: هزینه اجرای این پروژه حدود هزار میلیارد تومان خواهد بود که فاینانسر آن را پیدا کرده‌ایم.

به گزارش بازتاب  به نقل از فارس، قطار گردشگری تهران ـ فیروزکوه که به‌تازگی توسط شرکت حمل‌ونقل ریلی رجا راه‌اندازی شده است، به‌عنوان اولین قطار گردشگری کشور در قالب سفرهای یک‌روزه گردشگران داخلی و خارجی را با جاذبه‌های گردشگری این مسیر ریلی با اولویت جذابیت‌های ریلی جابه‌جا می‌کند.

محسن یاوری معاون فنی شرکت ریلی رجا امروز در نشست خبری که در قطار گردشگری تهران ـ سوادکوه انجام شد، اظهار داشت: این قطار گردشگری فعلاً یک روز در هفته بین تهران تا سوادکوه تردد می‌کند.

یاوری ادامه داد: حوزه گردشگری این قطار جذابیت‌های توریستی راه‌آهن است و این برای اولین بار است که در کشور چنین قطاری راه‌اندازی شده است.

وی افزود: به‌زودی قطار گردشگری توسط شرکت رجا در منطقه لرستان و منطقه آزاد ارس (تا دو هفته آینده) راه‌اندازی خواهد شد.

معاون فنی شرکت ریلی رجا نرخ بلیت این قطار را ۱۷۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: برای قطار گردشگری منطقه لرستان نرخ بلیت حدود ۸۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

یاوری همچنین در مورد ضریب اشتغال صندلی‌های گردشگری گفت: از آن منظر که می‌خواهیم مسافران اغلب در کنار پنجره باشند و بتوانند از زیبایی‌های گردشگری اطراف استفاده کنند، اغلب ضریب اشغال این قطارها ۵۰ تا ۶۰ درصد است و بیش از آن بلیت نمی‌فروشیم.

وی خاطرنشان کرد: در این تور قطارهای گردشگری ضمن آشنایی با تاریخچه ساخت راه‌آهن سراسری بازدید از دیدنی‌ترین نقاط راه‌آهن شمال و جنوب کشور با قطار اختصاصی ریل‌باس و آشنایی با مهم‌ترین ویژگی‌های فنی مسیر، پل و تونل‌ها انجام می‌شود.

معاون فنی شرکت ریلی رجا ادامه داد: برخی نقاط مورد بازدید تنها با استفاده از مسیر ریلی در دسترس است و از طریق حمل‌ونقل جاده‌ای امکان بازدید آن میسر نیست.

یاوری همچنین از راه‌اندازی سامانه بسته سفر خبر داد و گفت:‌برای نخستین بار در حمل‌ونقل ریلی این سامانه شامل بلیت قطار، رزرو هتل و جابه‌جایی درون شهری فراهم شده است.

* ورود واگن‌های نو ساخت واگن‌ پارس و پلور سبز به ناوگان رجا تا دو هفته آینده

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر نوسازی و بهسازی ناوگان رجا گفت: در یک سال گذشته ورود ناوگان نو در دستورکار رجا قرار گرفته است. در این راستا شب عیدی که گذشت ۸ دستگاه واگن پلور و ۴ دستگاه واگن پارسی وارد ناوگان شد و تا دو هفته آینده نیز تعدادی واگن از این دو شرکت سازنده داخلی تحویل می‌گیریم.

معاون فنی شرکت ریلی رجا افزود: تا پایان سال حداقل ۱۵ دستگاه واگن جدید دیگر وارد مسیر می‌شود.

یاوری ادامه داد: سال گذشته ۳۲ دستگاه واگن بازسازی کامل کردیم و امسال از این تعداد ۷ دستگاه آماده شده است.

وی خاطرنشان کرد: هدف ما آن است که سالانه ۱۲۰ دستگاه واگن را نوسازی کنیم.

* داخلی‌سازی قطعات ترانست‌ها و ساخت قطعه از طریق مهندسی معکوس

معاون فنی شرکت ریلی رجا در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس درباره رفع مشکل موتور ترانست‌ها (قطارهای خودکشش پردیس) گفت: مشکلات رجا در مورد ترانست‌ها کاهش یافت، زیرا بسیاری از قطعات را در قالب مهندسی معکوس ساخت داخل کردیم.

یاوری اضافه کرد:‌در قطارهای خودکشش میزان تأخیرات در سه ماهه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۷۰ درصد کاهش یافت.

وی ادامه داد: برنامه‌ای برای افزایش ترانست‌های رجا نداریم و اگر منابع جدید تأمین شود، واگن‌های نو خریداری می‌کنیم.

معاون فنی شرکت ریلی رجا تصریح کرد: در حال حاضر ۲۰ رام ترانست در ناوگان رجا فعال است که ۱۳ رام آن گرم است.

* تأمین فاینانسر پروژه هزار میلیارد تومانی خرید ۲۵۰ دستگاه واگن

یاوری با تأکید بر اینکه خرید واگن دسته دوم در برنامه رجا قرار ندارد، گفت: خرید واگن نو از خارج در دستورکار رجا نیست.

وی ادامه داد: مناقصه بین‌المللی خرید ۲۵۰ دستگاه واگن با جوینت خارجی و سازنده داخلی در حال انجام است که با احتساب هر دستگاه واگن بین ۳ تا ۴ میلیارد تومان رقم این قرارداد هزار میلیارد تومان خواهد بود.

معاون فنی شرکت ریلی رجا بابیان اینکه فاینانسر پروژه را پیدا کرده‌ایم گفت: ۲۰ تا ۲۵ درصد پیش‌پرداخت توسط رجا تأمین می‌شود.

* رجا تا سه سال دیگر هزار و ۲۰۰ دستگاه واگن خواهد داشت

یاوری اضافه کرد: در حال حاضر ۷۵۰ دستگاه واگن فعال داریم که روزانه ۲۰ تا ۲۵ هزار صندلی برای ناوگان ریلی کشور ایجاد می‌کند.

وی درباره اجاره واگن بیان کرد: اجاره پرهزینه و سخت است، بنابراین اولویت ما خرید ناوگان است.

معاون فنی شرکت ریلی رجا حاشیه سود پایین در بخش مسافری ریلی را از موانع سوددهی رجا اعلام کرد و افزود: ریل‌باس ۱۲ میلیارد تومان قیمت دارد که بدون در نظر گرفتن هزینه‌های نگهداری و دستمزد با نرخ‌های بلیت ۷ هزار تومانی مدت زمانی طول می‌کشد تا سرمایه مستهلک شود.

یاوری خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۹۵۰ دستگاه واگن داریم که ۷۵۰ دستگاه آن فعال است و تا سه سال دیگر ۲۵۰ دستگاه واگن دیگر وارد رجا می‌شود.

وی همچنین درباره رتبه‌بندی قطارها گفت که رجا قطار ۵ ستاره زندگی را دارد که البته همچنان زیانده است.

معاون فنی شرکت ریلی رجا در پاسخ به سؤالی مبنی بر علت حفظ قطارهای زیانده زندگی گفت: هر شرکتی باید انواع سطح خدمات برای متقاضیان داشته باشد و قطعاً این قطارها در آینده سودده می‌شود.

یاوری ضریب اشغال فعلی صندلی قطارهای زندگی را به طور میانگین ۷۰ درصد اعلام کرد.

روی خط خبر

  • واکنش آلمان به تنش لفظی میان روحانی و ترامپ: از دو طرف می‌خواهیم خویشتنداری کنند
  • یک کشته و ۱۴ زخمی در تیراندازی در تورنتو
  • عراقچی: امیدواریم به جایی نرسیم که نگذاریم دیگران نفت صادر کنند
  • حمایت تمام قد عربستان از تحریم‌ها علیه ایران
  • وزیر خارجه انگلیس به اتحادیه اروپا هشدار داد
  • آلمان خطاب به ترامپ: تهدید به جنگ کارگشا نیست!
  • راز فراری دادن کلاه سفیدها در سوریه از سوی غربی‌ها
  • صادرات ریلی سیمان به آسیای میانه با قطارهای ترانزیتی ترکمنستان
  • توزیع بی‌وقفه بنزین در جایگاه‌های عرضه سوخت
  • «جکی چان» پنجاه و نهمین چهره پردرآمد جهان شد
  • پرداخت تسهیلات بلاعوض به صاحبان لنج‌های فرسوده
  • فرمانده سپاه: پس از دی‌ماه گذشته، دشمنان برنامه‌های زیادی هم برای «تیر و مرداد» داشتند
  • ‌پیش لرزه تغییرات در بانک مرکزی/ دبیرکل بانک مرکزی‌‌ استعفا کرد
  • اعاده حیثیت علیخانی چند میلیارد آب خورد؟
  • ۲ گزینه اتحادیه اروپا پس از پایان جنگ سوریه
  • نشست لاوروف و رئیس ستاد مشترک ارتش روسیه با نتانیاهو
  • «دوشنبه‌های سالمندی» در جشنواره تابستانی شادستان تهران
  • اروپا بدون آمریکا می تواند امنیت خود را تامین کند
  • اولین ایکس ری کامیونی پر سرعت تولید داخل به بهره برداری رسید
  • برنامه ای برای تهاتر نفت با سوخوی روسیه نداریم
  • ۲ نرخی شدن بنزین در دولت تصویب نشده است
  • مصر قیمت گاز طبیعی را ۷۵ درصد افزایش داد
  • وجود ۹۵ گود پرخطر در پایتخت/گود پرخطر برج سپهر تعیین تکلیف شود
  • هند و چین می‌توانند آسیب‌ تحریم را برای ایران کاهش دهند
  • اتحاد نفتی تزارها با ریاض/اوپک به حاشیه رانده می‌شود؟
  • برخی بانک‌های خصوصی برخلاف مصوبه شورای پول و اعتبار، به مشتریان خود، نرخ سود ۲۱ درصدی می‌دهند / بانک مرکزی سکوت کرده
  • ترامپ: بحث مداخله روسیه در انتخابات یک حقه بزرگ بود/ اوباما مقصر است
  • قاطرها به جان دماوند افتاده‌اند
  • دلایلی که نمی گذارند دولت در ایجاد بازار ثانویه ارز موفق باشد!
  • رستاک: اجازه ندادند به دورهمی و خندوانه بروم