جدیدترین اخبار
۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۵۵ اقتصادی کد خبر :6293

حمل بار معدنی با ریل به ۱۰ میلیون تن افزایش می یابد

مدیرکل بازرگانی و بازاریابی داخلی راه آهن گفت: با اتصال شبکه ریلی به مراکز عمده تولید سنگ آهن، کنستانتره و گندله سهم شبکه ریلی در حمل بارهای معدنی در این منطقه به ۱۰ میلیون تن افزایش پیدا می کند.روابط عمومی راه آهن جمهوری سلامی ایران، «سید مرتضی علی احمدی» درباره تفاهم نامه حمل ریلی ۲ میلیون تن بار معدنی شرکت احیا سپاهان، گفت: به منظور تحقق حمل ۵۷ میلیون تنی بار داخلی مصوب هیات مدیره شرکت، نشستی با حضور مدیر عامل شرکت معدنی احیا سپاهان و مدیران کل ادارات کل سیر و حرکت و راه آهن شرق در اداره کل بازرگانی و بازاریابی داخلی برگزار شد.
مدیر کل بازرگانی و بازاریابی داخلی راه آهن افزود: در این جلسه بر توسعه و افزایش ظرفیت بارگیری در ایستگاه جدید سنگان تاکید و تفاهم نامه حمل ۲ میلیون تن مواد معدنی از معادن شرکت احیا سپاهان به مقصد بندرعباس و ۶۰۰ هزار تن به مقصد ذوب آهن تنظیم شد.
به گفته وی؛ این تصمیم در سطح عملیاتی، منجر به انتقال بیش از ۲ میلیون تن بار معدنی از جاده به سمت ریل خواهد شد که برای اولین بار از مبدا ایستگاه جدید سنگان اجرا خواهد شد.
احمدی تصریح کرد: با توجه به مصوبه هیات مدیره راه آهن در راستای اتصال معادن فوق به ایستگاه سنگان، عملیات انتقال ادوات روسازی خط برای ادامه نصب روسازی خط فرعی ۸ کیلومتر با هماهنگی اداره کل خط و سازه های فنی از مبدا ایستگاه ملایر با تصدی گری حمل شرکت سمند ریلی پیگیری می شود.
وی خاطر نشان کرد: اتصال شبکه ریلی به مراکز عمده تولید سنگ آهن، کنستانتره و گندله، افزایش قابل توجهی در سهم ریلی بارهای معدنی در این منطقه معادل ۱۰ میلیون تن را به دنبال دارد.
در افق چشم انداز ۱۴۰۴ باید سهم جابجایی بار توسط شبکه ریلی کشور به حدود ۳۰ و مسافر به ۲۰ درصد افزایش یابد.

روی خط خبر

  • واکنش آلمان به تنش لفظی میان روحانی و ترامپ: از دو طرف می‌خواهیم خویشتنداری کنند
  • یک کشته و ۱۴ زخمی در تیراندازی در تورنتو
  • عراقچی: امیدواریم به جایی نرسیم که نگذاریم دیگران نفت صادر کنند
  • حمایت تمام قد عربستان از تحریم‌ها علیه ایران
  • وزیر خارجه انگلیس به اتحادیه اروپا هشدار داد
  • آلمان خطاب به ترامپ: تهدید به جنگ کارگشا نیست!
  • راز فراری دادن کلاه سفیدها در سوریه از سوی غربی‌ها
  • صادرات ریلی سیمان به آسیای میانه با قطارهای ترانزیتی ترکمنستان
  • توزیع بی‌وقفه بنزین در جایگاه‌های عرضه سوخت
  • «جکی چان» پنجاه و نهمین چهره پردرآمد جهان شد
  • پرداخت تسهیلات بلاعوض به صاحبان لنج‌های فرسوده
  • فرمانده سپاه: پس از دی‌ماه گذشته، دشمنان برنامه‌های زیادی هم برای «تیر و مرداد» داشتند
  • ‌پیش لرزه تغییرات در بانک مرکزی/ دبیرکل بانک مرکزی‌‌ استعفا کرد
  • اعاده حیثیت علیخانی چند میلیارد آب خورد؟
  • ۲ گزینه اتحادیه اروپا پس از پایان جنگ سوریه
  • نشست لاوروف و رئیس ستاد مشترک ارتش روسیه با نتانیاهو
  • «دوشنبه‌های سالمندی» در جشنواره تابستانی شادستان تهران
  • اروپا بدون آمریکا می تواند امنیت خود را تامین کند
  • اولین ایکس ری کامیونی پر سرعت تولید داخل به بهره برداری رسید
  • برنامه ای برای تهاتر نفت با سوخوی روسیه نداریم
  • ۲ نرخی شدن بنزین در دولت تصویب نشده است
  • مصر قیمت گاز طبیعی را ۷۵ درصد افزایش داد
  • وجود ۹۵ گود پرخطر در پایتخت/گود پرخطر برج سپهر تعیین تکلیف شود
  • هند و چین می‌توانند آسیب‌ تحریم را برای ایران کاهش دهند
  • اتحاد نفتی تزارها با ریاض/اوپک به حاشیه رانده می‌شود؟
  • برخی بانک‌های خصوصی برخلاف مصوبه شورای پول و اعتبار، به مشتریان خود، نرخ سود ۲۱ درصدی می‌دهند / بانک مرکزی سکوت کرده
  • ترامپ: بحث مداخله روسیه در انتخابات یک حقه بزرگ بود/ اوباما مقصر است
  • قاطرها به جان دماوند افتاده‌اند
  • دلایلی که نمی گذارند دولت در ایجاد بازار ثانویه ارز موفق باشد!
  • رستاک: اجازه ندادند به دورهمی و خندوانه بروم