اذعان «بی‌بی» به شکست

    کد خبر :611701

نخست‌وزیر فعلی رژیم صهیونیستی با قبول تلویحی شکست در انتخابات اخیر، از رهبر حزب رقیب دعوت کرد تا کابینه فراگیر تشکیل دهند.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر فعلی رژیم صهیونیستی امروز (پنجشنبه) بعد از کسب یک کرسی کمتر از حزب ائتلاف «آبی و سفید» به رهبری «بنی گانتز» در انتخابات سراسری فلسطین اشغالی، از گانتز خواست تا «دولت متحد» و کابینه فراگیر تشکیل دهند.

نتانیاهو با انتشار یک پیام ویدئویی ضمن درخواست از گانتز برای ورود به ائتلاف با او، اذعان کرد که احزاب راست‌گرا در رژیم صهیونیستی قادر به تشکیل یک کابینه ائتلافی نیستند و به همین دلیل ائتلاف باید تا جایی که می‌شود گسترده‌تر باشد.

به نوشته وبگاه روزنامه «جروزالم پست» وی با درخواست از گانتز برای دیدار با او، در این پیام گفت: «در زمان انتخابات، من خواستار تشکیل دولت راست‌گرا شدم، اما متاسفانه با نتایج کنونی، چنین امری ممکن نیست».

به گزارش فارس،نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی همچنین تاکید کرد دلیلی برای برگزاری سومین انتخابات در سال جاری وجود ندارد.

کمیته مرکزی انتخابات رژیم صهیونیستی امروز (پنجشنبه) از پایان شمارش آراء انتخابات بیست‌ودومین دوره پارلمان این رژیم «کنست» خبر داد. در این دوره، که دومین انتخابات سراسری در فلسطین اشغالی برای انتخاب ۱۲۰ نماینده کنست طی سال جاری بود، شش میلیون و چهارصد هزار نفر از ساکنان واجد شروط رأی دادن در سرزمین‌های اشغالی، روز سه‌شنبه به پای صندوق‌ها رفتند.

بر اساس آخرین نتایج منتشر شده از سوی این کمیته در ساعت ۸:۰۶ صبح به وقت محلی (بعد از پایان شمارش آراء) ائتلاف «آبی و سفید» به رهبری «بنی گانتز» توانست با مجموع ۲۵.۸۱ درصد کل آراء، تعداد ۳۳ کرسی از پارلمان را به خود اختصاص دهد. حزب لیکود به رهبری «بنیامین نتانیاهو» نیز با مجموع ۲۵.۰۹ درصد آراء توانست ۳۲ کرسی را در کنست کسب کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید