آخرین شرایط اجرای قانون ۱۰-۹۰ در داربی

  • ورزشی
  • شنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ ۱۶:۲۸
    کد خبر :608512

مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ می‌گوید که باشگاه استقلال مسوول بلیت‌فروشی داربی است و آن‌ها باید راهکارهای لازم برای اجرای قانون ۱۰-۹۰ را پیدا کنند.

سعید فتاحی، مسوول کمیته مسابقات سازمان لیگ درباره اجرای قانون ۱۰-۹۰ در داربی ۹۰ اظهار کرد: باتوجه به آیین نامه جدید مسابقات قانون ۱۰-۹۰ باید اجرا شود. سال گذشته الزاماتش نبود اما امسال بلیت‌فروشی الکترونیکی و صندلی‌ها شماره‌گذاری شده است. هم‌چنین اجرای این قانون برعهده تیم میزبان است در نتیجه باشگاه استقلال باید راهکارهای این کار را ایجاد کند تا هوادارانش بتوانند به ورزشگاه بیایند.

به گزارش ایسنا،او در واکنش به اظهار نظرمدیر رسانه‌ای تیم استقلال که گفته بود “فدراسیون توپ را در زمین ما انداخته است.”، گفت: ۲ سال است که بلیت‌فروشی به باشگاه‌ها سپرده شده است. شما دیدید که در بازی تراکتورسازی و پرسپولیس فقط ۱۰ درصد از بلیت‌ها به پرسپولیسی‌ها فروخته شد. قبول دارم که اجرای این قانون سخت است. همان‌طور که دیدید باشگاه پرسپولیس هم اعلام کرد که در بازی برگشت قانون ۱۰-۹۰ را اجرا می‌کنند چون حق باشگاه‌شان است. این بازی هم استقلال می‌تواند از حق میزبانی‌اش استفاده کند.

مسوول کمیته مسابقات سازمان لیگ افزود: سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال کمک می‌کند که این قانون در داربی رفت هم اجرا شود. قطعا اجرای این قانون در ۱۰ روز آینده هم راهکار دارد. اگر اصحاب رسانه کمک کنند که فرهنگ ۱۰-۹۰ جا بیفتد، این کار عملی است. باشگاه استقلال سامانه هواداری دارد و کسانی که عضو این سامانه هستند، بلیت‌ خریداری کنند. هم‌چنین اگر هم هوادار پرسپولیس بلیت استقلالی‌ها را بخرد باید وسط استقلالی‌ها بنشیند که در صورت انجام این کار، هوادار پرسپولیس در بازی برگشت نمی‌تواند بلیت تیمش را بخرد. کمی این کار سخت است چون دفعه اول است ولی این کار می‌تواند اجرایی شود.

فتاحی ادامه داد: مجری بلیت‌فروشی باشگاه‌ها هستند و سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال نظارت می‌کنند. در بازی فینال آسیا هم پرسپولیسی‌ها بلیت‌فروشی کردند و هواداران کاشیما در طبقه دوم ورزشگاه آزادی نشستند. دیگر بالاتر از داربی اینتر و میلان نداریم. همه مشکلاتی که به وجود آمد، پیش‌بینی می‌شد. ما ۱۰۰ درصد استقلالی‌ها را کمک می‌کنیم. خواهشا هواداران دو تیم به قانون احترام بگذارند و هر هواداری از سهم خودش خرید کند.

او در گفت‌وگویی که با برنامه “تهران‌ ورزشی” داشت در پاسخ به اظهار نظر مدیران استقلال که خواهان برگزاری داربی برگشت در وسط هفته به مانند داربی رفت شدند، توضیح داد: مگر شرطی است؟ ما باید شرایط مختلف را در نظر بگیریم تا تاریخ بازی را اعلام کنیم. بازی رفت به خاطر مسابقات آسیایی والیبال در روز یک‌شنبه برگزار می‌شود. در مورد بازی برگشت هم باید بگویم که در آن زمان استقلال درگیر بازی‌های پلی‌آف لیگ قهرمانان است و امکان برگزاری داربی برگشت در وسط هفته نیست. هم‌چنین در روزهای آینده برنامه ۳۰ هفته لیگ برتر را اعلام می‌کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید