غیرحرفه ای ها مستقیم در بورس سرمایه گذاری نکنند

    کد خبر :607702

یک کارشناس اقتصادی معتقد است سرمایه گذاران غیرحرفه ای نباید به صورت مستقیم وارد معاملات سهام شوند. به گفته وی این افراد در شرایط فعلی یا منابع خود را در بانک سپرده بگذارند یا به صورت غیرمستقیم در صندوق های سرمایه گذاری بورسی سرمایه گذاری کنند.

آلبرت بغزیان درباره فرصت های سرمایه گذاری پیش روی عامه مردم، اظهار کرد: در حال حاضر ریسک ورود به بازار ارز زیاد است و از دید من اتفاقا خروج از بازار ارز ریسکی ندارد.

وی با اشاره به نوسانات نرخ دلار در ماه های گذشته گفت: بازار مسکن رشد خود را کرده است و توان خرید مردم در این بخش کم است چرا که وام مسکن هم پاسخ گوی قیمت ها نیست. از طرفی اگر وام مسکن را بالا ببرند حقوق ها جواب گوی بازپرداخت وام نیست.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به بازار طلا، بیان کرد: بازار طلا وابسته به ارز و وضعیتش مشخص است. در نتیجه این بازار هم جایگاه خوبی برای سرمایه گذاری نیست. بازار خودرو هم که به ارز، سیاست های تجاری، تعرفه ها و ممنوعیت ها ربط دارد.

بغزیان با بیان اینکه تنها فرصت های سرمایه گذاری در این روزها بانک و بورس است، ادامه داد: در شرایط فعلی اگر کسی نخواهد پول خود را در بانک سپرده کند و فعال حرفه ای بورس باشد و در بازار سهام داد و ستد کند می تواند سود خوبی ببرد اما به افراد غیر حرفه ای توصیه می کنم که در این بازار سرمایه گذاری نکنند.

وی در پاسخ به اینکه نظرتان درباره سرمایه گذاری غیر مستقیم در بورس با استفاده از صندوق های سرمایه گذاری چیست، اظهار کرد: دلیلی ندارد که صندوق های سرمایه گذاری بورسی همیشه سود ده باشند ولی معمولا این صندوق ها به طور متوسط سودی نزدیک به نرخ سود بانکی به مردم می دهند.

بغزیان به مردم توصیه کرد که برای گزینه های سرمایه گذاری هیجانی عمل نکنند گفت: در شرایط فعلی به افرادی که در بورس غیر حرفه ای هستند توصیه می کنم که یا به سراغ بانک بروند یا صندوق های سرمایه گذاری و به صورت غیرمستقیم در بورس سرمایه گذاری کنند.

به گزارش ایسنا، از ماه ها قبل که قیمت ارزهای خارجی با رشد مواجه بوده است بازارهای پول، سرمایه، مسکن و طلا نیز تحت تاثیر بازار ارز قرار گرفته اند. در این روزها با اینکه نوسان نرخ ارز کاهش یافته دیگر بازارها با رکود نسبی مواجه شدند البته در این بین بازار سهام توانسته رشد قابل توجهی را شاهد باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید