از بگیر و ببندها نگران نشوید، انقلاب زنده‌تر می‌شود

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ ۱۸:۴۰
    کد خبر :595321

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: آن‌ها که قبلا مسئول بوده و اموال را برده‌اند باید برگردانند؛ از بگیر و ببندها نگران نشوید و نهراسید، انقلاب زنده تر می‌شود.

پرویز فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان عصر روز ۲۹ مردادماه در جمع فعالان فرهنگی سیاسی دانشگاه‌های کشور در دانشگاه فردوسی مشهد درباره ادعای تغییر ماهیت انقلاب اسلامی، گفت: طبق فرموده رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم با وجود همه فرازو نشیب‌های طی شده در ۴۰ سال گذشته، جان انقلاب به لطف خدا محفوظ مانده است؛ برخی که مدعی تغییر ماهوی انقلاب هستند، اتفاقات درونی انقلاب را با انحراف اساس آن اشتباه گرفته‌اند.

وی با اشاره به مصادیق عزت و استقلال نظام اسلامی از جمله اهتزار پرچم امام حسین(ع) در صدمتری اسرائیل افزود: عزت ما موهبتی الهی است که برای آن خون دل‌ها خورده و جان‌نثاری‌ها داشته‌ایم؛ استقلال نیز در اثر ایمان و خدامحوری است؛ اصولا مؤمن مستقل است چون خدامحور و عبد خداوند است، بنابراین هر چه از خدا منحرف و به سمت دنیا برویم استقلالمان را از دست داده‌ایم.

به گزارش انتخاب،رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه انقلاب اسلامی کارش را کرده است و دنیا عزت این نظام را به خوبی درک می‌کند، ادامه داد: این عزت به خاطر وجود رهبرمعظم انقلاب و پایداری مردم و نیروهای مؤمن و وفادار است و ماهیت انقلاب را همین‌ها شکل می‌دهد. ما باید در شرایطی که خیلی‌ها از قطار انقلاب پیاده می‌شوند، نگران خودمان باشیم نه انقلاب؛ انقلاب صاحب دارد و محفوظ است و اگر ما قدرناشناسی و تحلیل‌های نادرست داشته باشیم، انقلاب از دست ما می‌رود نه از دست نظام.

فتاح یادآور شد: انقلاب اسلامی در حال یک تغییر درونی است و پیاده شدن عده‌ای از قطار آن، طبیعی و ناگزیر است؛ حتی ممکن است برخی جاها انقلاب زخم بردارد اما برای شفابخشی و اعتلای انقلاب لازم است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این فرموده رهبر معظم انقلاب که «هر جا هستید همان جا را آباد کنید»، به مرور اقدامات خود در این راستا پرداخت و گفت: همیشه هر جا هستم خود را سرباز انقلاب و ولایت می‌دانم؛ در کمیته سعی کردیم ضمن خودکفایی و اشتغالزایی برای خانواده‌ها، میزان پرداختی ماهانه و نیز حامیان مردمی را افزایش دهیم. امسال همه خانواده‌های تحت پوشش خانه‌دار می‌شوند؛ سرعت رسیدگی‌ها خوب بود ولی تورم از ما جلو می‌زد.

رئیس بنیاد مستضعفان اظهار کرد: در بنیاد مستضعفان نیز به فرموده رهبری، وظیفه سنگین رفع استضعاف را بر عهده داریم که امید داریم با حمایت مردم و همت جوانان انقلابی نتایج خوبی در پی داشته باشد. همه اموال بنیاد که دست دیگران است باید به محرومین برگردد و طی صحبتی که با آیت‌الله رئیسی داشتم، بنا شد لیست اموال متصرفه را جهت رفع تصرف به ایشان بدهم.

فتاح با تاکید بر اینکه اکنون دیگر وقت شعاردادن نیست و باید وارد میدان عمل شویم، تصریح کرد: ما ازسیستم اداری ناامید هستیم؛ برای ادامه این حرکت عدالتخواهانه همه باید در میدان مطالبه‌گری حضور داشته باشند، اعم از مردم و دانشجویان، زیرا ما به اندازه‌ای می‌توانیم بایستیم که حمایت مردمی داشته باشیم.

وی با اشاره به تحویل دوهزارفقره سند به مردم گلستان خاطرنشان کرد: این راه با قدرت و قوت در بنیاد ادامه پیدا خواهد کرد، هر چند ما تاخیر و قصور و اهمال داشته‌ایم و این کار باید طی این ۴۰ سال انجام می‌شد؛ حالا که عرضه نداریم درست اداره کنیم، حداقل امانت را به صاحبش برگردانیم تا خودشان کار کنند.

رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به هشدارهای قرآن نسبت به پرهیز از دنیاپرستی به‌ ویژه برای مسئولان گفت: مقام نظام اسلامی نمی‌تواند کاخ‌نشین باشد؛ ما انقلاب کردیم که سرمایه مردم دست خودشان باشد نه اینکه از شاه بگیریم و خودمان استفاده کنیم. حتی آن‌ها که قبلا مسئول بوده و اموال را برده‌اند باید برگردانند؛ از بگیر و ببندها نگران نشوید و نهراسید، انقلاب زنده تر می‌شود.

فتاح با تاکید براینکه همه در معرض آزمون بزرگ هستیم و نسبت به نعمت انقلاب و ولایت مورد سؤال قرار خواهیم گرفت، تأکید کرد: ما در تقابل تاریخی حق و باطل هستیم و این اشتباه است که مدام به خودمان و چالش‌های داخلی نگاه کنیم، بلکه می‌بایست به موازات آن، وضعیت دشمن را هم مدنظر قرار دهیم که به اذعان متفکران غربی اصلا خوب نیست؛ آنقدر بد است که سیدحسن نصرالله در برنامه زنده اعلام می‌کند به زودی به‌صورت زنده همه دنیا فروپاشی اسرائیل را می‌بیند.

وی در ادامه به ضعفی کلیدی در جامعه دانشجویی اشاره و خاطرنشان کرد: ما پیش از انقلاب همه کتاب‌های علامه شهیدمطهری و شریعتی را به محض خروج از چاپ، می‌خواندیم و مسابقه کتابخوانی داشتیم و مباحثه می‌کردیم، ولی جوانان امروز بیشتر سایتی و رسانه‌ای هستند و توجهی به کتاب ندارند؛ نیروهای ارزشی باید باسواد باشند تا بتوانند در گام دوم انقلاب موثر واقع شوند.

رئیس بنیاد مستضعفان همچنین به جوانان توصیه کرد: با اعتقادکامل به حمایت الهی، زود ازدواج کنید، بنیاد مستضعفان هم استضعاف شما از این جهت را پذیرفته و تا حد امکان کمک می‌کند.

فتاح در پاسخ یکی از دانشجویان مبنی براینکه چرا تاکنون برای مصادره اموال بنیاد مستضعفان اقدام نشده است، گفت: تاکنون خیلی کارها شده ولی سرعت کم بوده و هنوز کارهای برزمین مانده زیاد است. در این میان دانشجو باید فریاد جامعه باشد؛ صدای رسا و مطالبه شما بسیار مهم است. مسئولان به تنهایی نمی‌توانند.

وی درباره تعهدات کمیته امداد در زلزله کرمانشاه نیز یادآور شد: در کرمانشاه باید ۵۴۰۰ واحد می‌ساختیم که ساخته‌ایم و هر جا کاستی هست مربوط به تعهدات سایر نهادهاست. در مناطق سیل‌زده نیز ترمیم ساختمان‌ها را عهده‌دار شده بودیم که تا شهریور پایان می‌یابد. حضور بنیاد مستضعفان نیز در مناطق محروم، عمدتا عمرانی خواهد بود.

رئیس سابق کمیته امداد امام خمینی(ره) درباره رابطه‌اش با دولت خاطرنشان کرد: هیجان و احساسات را کنار بگذاریم؛ ارتباط من با دولت چه در کمیته و چه در بنیاد خیلی خوب بوده و هست و به این افتخار می‌کنم، چرا که به فرموده رهبری یک نقطه قوت است؛ باید از ظرفیت دولت اسلامی برای محرومین استفاده کرد. اکنون هم در حال امضای قراردادهایی برای هم‌افزایی در مناطق محروم هستیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید