وزیر دفاع پیشین هلند: نباید در ائتلاف دریایی آمریکا در خلیج فارس شرکت کنیم

    کد خبر :595316

وزیر دفاع پیشین هلند در اظهار نظری گفته است که هلند نباید در ائتلاف دریایی آمریکا در خلیج فارس شرکت کند.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس» «دیک برلین» وزیر دفاع سابق هلند در گفت‌وگو با یکی از نشریات این کشور که سه شنبه منتشر شد، اظهار داشت: «فکر نمی‌کنم باید در عملیات دریایی آمریکا که واقعا نمی‌دانیم چه اتفاقی قرار است بیافتد، شرکت کنیم.»

وی در ادامه گفت، اگر ماموریت دولت ترامپ اعمال فشار بیشتر بر ایران است، به شدت با آن مخالفم.

آمریکا طرح تشکیل یک ائتلاف دریایی برای محافظت از کشتی‌های تجاری در خلیج فارس را از چند هفته پیش اعلام کرد. برخی از متحدان نزدیک آمریکا از جمله آلمان مشارکت در این طرح را رد کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، اظهارت وزیر دفاع سابق هلند در روزی منتشر شد که کابینه هلند نشست غیررسمی را بعد از پایان تعطیلات تابستانی مجلس این کشور برگزار کرد.

انگلیس تنها متحد درجه اول آمریکا در قاره اروپاست که به ائتلاف دریایی آمریکا پیوسته است. وزارت خارجه انگلیس امروز دوشنبه (14 مرداد/5 اوت) اعلام کرده به ائتلاف دریایی تحت رهبری آمریکا با هدف ادعایی تأمین امنیت عبور و مرور کشتی‌ها در خلیج فارس و تنگه هرمز خواهد پیوست.

همراهی انگلیس با ائتلاف آمریکا در حالی اعلام شده که از میان سه کشور اصلی عضو اتحادیه اروپا دو کشور دیگر هنوز درخواست آمریکا برای پیوستن به ائتلاف دریایی این کشور را نپذیرفته‌اند. «هایکو ماس»، وزیر امور خارجه آلمان امروز دوشنبه یک بار دیگر اعلام کرد به ائتلاف دریایی آمریکا ملحق نخواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید