وزارت خارجه یونان کمک به «آدریان دریا» را رد کرد

    کد خبر :595248

در پی تهدید آتن از سوی آمریکا، وزارت خارجه یونان امروز اعلام کرد که به کشتی آدریان دریا کمک نمی کند.

اسپوتنیک در خبری فوری گزارش داد که وزارت خارجه یونان بدنبال تهدید آمریکا، اعلام کرده که به نفتکش آدریان دریا کمک نمی کند.

معاون وزارت خارجه یونان با اعلام اینکه کشتی آدریان دریا در حال حرکت به سمت بندر Kalamata این کشور است اعلام کرد که آتن کمکی به این نفتکش نخواهد کرد.

دیروز سه شنبه «ییانیس پلاکیوتاکیس» (Yiannis Plakiotakis) وزیر کشتی‌رانی یونان در سخنانی گفت: آتن تاکنون برای پهلو گرفتن نفتکش «آدریان دریا» (گریس ۱) درخواست رسمی را دریافت نکرده است.

وزیر کشتی‌رانی یونان در این باره گفت که وزارتخانه تحت امر وی علاوه بر وزارت خارجه کشورش موضوع مذکور را پیگیری می کنند.

به گزارش مهر، آزادی نفتکش ایرانی «آدریان دریا» (گریس ۱) در جبل الطارق پس از آن صورت گرفت که برخی مقامات محلی این منطقه از مخالفت آمریکا با آزادسازی این نفتکش خبر داده بودند و یک مقام رسمی جبل الطارق نیز گفته بود که واشنگتن خواستار توقیف و مصادره نفتکش ایرانی به نفع آمریکاست، هرچند درنهایت مقامات جبل الطارق درخواست‌های آمریکا را رد کرده و دستور رفع توقیف و آزادی این نفتکش را صادر کردند.

از سوی دیگر، یک مقام وزارت خارجه آمریکا در گفتگو با خبرگزاری رویترز گفته بود که هر گونه تلاش برای کمک رسانی به این کشتی که از «گریس ۱» به «آدریان دریا ۱» تغییر نام یافته و بنابر گزارش ها عازم یونان است، به مثابه «ارائه کمک مادی به یک سازمان تروریستی خارجی قید شده در فهرست آمریکا» است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید