واکنش واعظی به ادعای برادر شهید رکن‌آبادی درباره حادثه منا

  • سیاسی
  • سه شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ ۱۴:۴۳
    کد خبر :594605

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: سازمان حج و زیارت نماینده مذاکره ایران در حادثه منا بود، نه وزارت خارجه که امروز مطرح می‌کنند ظریف باید مذاکره کند.

به گزارش بازتاب به نقل از ایلنا، سید محمود واعظی درباره این که بعد از اظهارات بردار شهید رکن آبادی در خصوص حادثه منا مطرح می‌شود وزارت خارجه باید مسئولیت مذاکرات را بر عهده می‌گرفته است و شخص ظریف و این وزراتخانه کوتاهی به خرج داده‌اند، گفت: موضوع مربوط به چند سال گذشته است و امروز شخصی مطالبی را پیرامون آن بیان می‌کند عده‌ای هم با توجه به این گفته‌ها می‌گویند آقای ظریف باید مسئولیت مذاکرات را برعهده می‌گرفت.

رئیس دفتر رئیس جمهور تاکید کرد: مگر هر مذاکره‌ای را که ایران انجام می‌دهد در رأس آن وزیر امورخارجه قرار دارد؟ بسیاری مذاکره در حال انجام است آیا آقای ظریف باید باشد؟ نمونه این مذاکرات گفت‌وگوهای وزیر راه، مسکن و شهرسازی در سوچی است.

او ادامه داد: آقای اسلامی در اجلاس سه جانبه حمل و نقل ایران، آذربایجان و روسیه درباره تکمیل کریدور شمال و جنوب مذاکره کرده است آیا وزیر امور خارجه باید مسئولیت بر عهده می‌گرفت؟ یا امروز وزرات «صمت» انواع و اقسام گفت‌وگوها را انجام می‌دهد وزارت خارجه باید مداخله کند؟

واعظی خاطرنشان کرد: سازمان حج و زیارت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ما یک ماموریتی دارد، حال ممکن است به صورت کلان با مسئول ذی ربطش هماهنگ کند، اما این که مذاکرات را چه کسی انجام داده است همان مسئول ذی ربطی که عنوان شد انجام داده است و ادعا هم داشته‌اند در تمامی مذاکرات مسئله منا را پیگیری کرده‌اند و اخباری که مطرح شده درست نیست.

او ادامه داد: در دولت هم مطالبی که طی روزهای اخیر پیرامون حادثه منا مطرح شد را بیان کردیم و آقای علی عسگری هم ناراحت بودند که چرا شبکه افق که معمولا همیشه علیه دولت مطالبی را عنوان می‌کند درباره این حادثه چنین مسائلی را گفته است.

به گفته رئیس دفتر رئیس جمهور، رئیس سازمان صدا و سیما قول داده است که به عوامل شبکه افق تذکر دهد.

او تاکید کرد: هنگامی هم که سازمان حج و زیارت در حال مذاکره است به معنای آن است که این سازمان طرف مذاکره از سوی کشورمان است و بیان کردن چنین صحبت‌هایی درست نیست.

واعظی افزود: معتقدم صدا و سیما باید توجه بیشتری در این موارد داشته باشد اینکه هر شخصی روی آنتن زنده مطالبی را عنوان می‌کند اشکال دارد من با رئیس صدا و سیما صحبت کردم و ایشان هم همانطور که گفتند قول تذکر دادند.

او در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر این که چرا این روزها شاهد حملات گسترده به شخص ظریف در داخل کشور هستیم، گفت: همیشه یک گروهی وجود دارند که با دولت مخالف هستند. این گروه با هر بخشی که کابینه به نوعی موفقیت به دست آورده است هم مخالفت می‌کنند.

واعظی گفت: آقای ظریف یک پرونده روشنی دارد او در ۶ سال گذشته به خوبی کار انجام داده است. برجام یکی از توفیقات ظریف است. او روابط ما را با همسایگان و اروپا گسترش داده و توانسته در شرایطی که آمریکا هجمه‌های زیادی را علیه کشور ما روا می‌دارد روابط سیاسی ما را با دنیا بر قرار کند.

او تاکید کرد: امروز با رفتارهای ظریف علاوه بر پایداری روابط سیاسی ما با دنیا صادرات ما در حال انجام است. کسانی که مخالف هستند و از امروز دولت را برای انتخابات مجلس و ۱۴۰۰ می‌زنند طبیعی است به وزرای شاخص هجمه وراد کنند و آقای ظریف هم یکی از آن ورزای شاخص است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید