طراحی اپلیکیشن در انگلیس برای حفاظت از کودکان

    کد خبر :593959

یک شرکت انگلیسی اپلیکیشنی ویژه برای حفاظت از کودکان در زمان استفاده از گوشی های هوشمند ابداع کرده و قرار است آن را برای استفاده گسترده در اختیار دولت آلمان قرار دهد، با استفاده از این نرم افزار که SafeToNet نام دارد، می توان محتوا و برنامه های قابل دسترس برای کودکان از طریق گوشی را محدود کرد و اگر آنها در حال مشاهده یا استفاده از محتوای نامناسبی باشند، جلوی این کار را گرفت.

سرمایه گذاران مختلف 7 میلیون پوند برای توسعه و ارتقای برنامه مذکور سرمایه گذاری کرده اند و دولت آلمان هم قصد دارد با برنامه ریزی گسترده برنامه یادشده را در اختیار کودکانی قرار دهد که از گوشی‌های هوشمند استفاده می کنند.

مزیت مهم این برنامه کنترل دقیق نحوه استفاده از گوشی توسط والدین است، هر چند برخی صاحب نظران هم معتقدند باید از افراط در این زمینه خودداری کرد و به حریم شخصی کودکان احترام گذاشت.

یک قابلیت خاص این برنامه صفحه کلید هوشمند است که جلوی ارسال پیام های نامناسب، تهدیدآمیز و قلدری کردن توسط کودکان را می گیرد. همچنین برنامه یادشده در مورد چنین تخلفاتی به والدین اطلاع رسانی می کند.

چندی قبل دولت آلمان قانون جدیدی را به تصویب رساند که بر اساس آن شرکت های فناوری موظف به حذف نفرت پراکنی از پلاتفورم های اینترنتی خود هستند و در غیر این صورت میلیون ها یورو جریمه می شوند. انگلیس هم قصد دارد قوانین مشابهی را تصویب کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید