حکم مصادره آسمان خراش بنیاد علوی در منهتن لغو شد

    کد خبر :588698

رای دادگاهی که به دولت آمریکا اجازه می داد برج تجاری منهتن متعلق به ایران را مصادره کند، در روز جمعه توسط یک دادگاه تجدید نظر فدرال لغو شد. گفته می شود این برج تحت کنترل ایران است.

حکم این دادگاه تجدید نظر یک شکست برای وزارت دادگستری آمریکا بود که قصد داشت این ساختمان 36 طبقه را در خیابان پنجم منهتن بفروشد و یک میلیارد دلار به دست آمده را به حساب قربانیان بمب گذاری ها و سایر حملات مربوط به ایران بریزد.

اعضای هیئت منصفه در ژوئن 2017 در یافتند که بنیاد علوی که 60 درصد مالکیت این برج را اختیار دارد، از تحریم های آمریکا علیه ایران در 1995 تخطی کرده است چون مالک 40 درصد باقی مانده، شرکت آسا، یک شرکت پوششی برای بانک ملی ایران است.

ولی در تصمیم گیری روز جمعه، ریچارد وزلی، قاضی دادگاه گفت قاضی کاترین فارست در فرایند دادرسی دو سال قبل دچار اشتباه در تصمیم گیری شده است.

به گفته وزلی، ویدیوهای ضبط شده از اعضای سابق هیئت مدیره علوی مدام بر حقوق قانونی آنها علیه مقصر دانستن خودشان تاکید می کند و به بنیاد علوی اجازه داده نشده مدارک خود را به دولت ارائه دهد.

وزلی تأکید کرد رسیدن به هرگونه نتیجه نهایی نیاز به یک فرآیند عادلانه و مناسب دارد، چیزی که در این پرونده وجود نداشته است. هیچ میانبری در حکم قانون وجود ندارد.

همین دادگاه استیناف به طور جداگانه ای حکم 155 صفحه ای قاضی فارست را به نفع قربانیان حملات تروریستی که ادعا می شود به ایران مربوط است لغو کرد. این دادگاه اعلام کرد قربانیان باید ادعای خود را در یک محاکمه مجدد دنبال کنند ولی تمام این ادعا ها قابل بررسی نیست چون شریک بنیادعلوی یک دولت خارجی نبوده است.

بنیاد علوی در 1973 تأسیس شد و هدف آن ارتقاء فرهنگ ایران از جمله مطالعات اسلامی در آمریکا بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید