بحران غذایی برای میلیون‌ها نفر در زیمبابوه

    کد خبر :587331

سازمان ملل متحد با تشدید درخواست‌های خود برای کمک‌های اضطراری به زیمبابوه هشدار داده است که بیش از پنج میلیون نفر معادل یک سوم از جمعیت این کشور به کمک نیاز دارند.

برنامه جهانی غذا (WFP) درخواست مبلغ ۳۳۱ میلیون دلاری برای مقابله با تاثیرات خشکسالی، طوفان و بحران اقتصادی در زیمبابوه داشته است.

دیوید بیسلی، رئیس برنامه جهانی غذا با اشاره به وضعیت وخیم این کشور اظهار داشته که بسیاری از مردم این منطقه در شرایط بحران اضطراری قرار داشته و به سمت قحطی پیش می‌روند.

برداشت‌های اخیر محصولات کشاورزی زیمبابوه تحت تأثیر خشکسالی قرار گرفته و قیمت مواد غذایی در این کشور به شدت بالا رفته است. سطوح پایین آب در نیروگاه اصلی هیدرولیک این کشور در سد کاریبا نیز تاثیر گذاشته و باعث قطع برق مکرر در سراسر این کشور شده است.

رئیس برنامه جهانی غذا ضمن درخواست تخصیص بودجه برای کمک‌های اضطراری به مردم این کشور از قرار گرفتن حدود ۲.۵ میلیون نفر از مردم زیمبابوه در آستانه قحطی خبر داده و اعلام کرده خشکسالی اخیر این کشور به هیچ یک از خشکسالی‌های پیشین شباهت نداشته است.

مشکلات زیمبابوه با وقوع طوفان “آیدای” در ابتدای سال جاری میلادی (۲۰۱۹) تشدید شده است. این طوفان بزرگ که علاوه بر زیمبابوه بخش‌هایی از مالاوی و موزامبیک را نیز درنوردید، ۵۷۰ هزار نفر را در زیمبابوه تحت تاثیر قرار داده و ده‌ها هزار نفر را آواره کرد.

هفته گذشته وزیر دارایی این کشور از تامین غلات برای ۷۵۷ هزار خانه از ماه ژانویه برای بخش‌های شهری و روستایی خبر داد. روز سه شنبه نیز رئیس جمهوری این کشور که از نوامبر سال ۲۰۱۷ میلادی در این منصب قرار گرفته، خشکسالی زیمبابوه را یک “فاجعه ملی” اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، سازمان ملل متحد تاکنون مبلغ ۲۹۴ میلیون دلار برای زیمبابوه تخصیص داده است اما اکنون با گسترش و تشدید خشکسالی اعلام کرد به بودجه بیشتری برای کمک به مردم این کشور نیاز دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید