دختر آلمانی داعشی، چگونه به موصل رسید؟!

    کد خبر :58492

خبر دستگیری یک دختر آلمانی داعشی در موصل، بار دیگر توجه رسانه ها را به اعضای خارجی این گروه تروریستی جلب کرد.

روزنامه تایمز در شمارۀ امروز چهارشنبه خود اعلام کرد که حدود 930 هزار تبعۀ آلمانی با داعش همکاری می کنند.

تایمز در مقاله ای به قلم دیوید چارتر نوشت : یک دختر آلمانی به نام لیندا وِنزِل که هنگام آزادسازی موصل پیدا شد، از طریق اینترنت با یک جوان آشنا شده بود و با فریبکاری همان جوان به عراق رفت و به داعش پیوست.

تایمز نوشت : جوانی که لیندا را جذب داعش کرده بود ، مأموریتش فریفتن و جذب نوجوانان بود و لیندای 15 ساله با فریب همان جوان به شهر موصل رفت و به تروریست ها پیوست.

تایمز افزود : لیندا یک سال با داعش همکاری می کرد و نیروهای عراقی وی را در یک تونل زیرزمینی در منطقه موصل قدیم پیدا کردند . لیندا پول بلیط سفر به عراق را از مادرش دزیده و به دروغ گفته بود که با دوستانش به تعطیلات آخر هفته می رود.

این روزنامه انگلیسی اعلام کرد : لیندا هنگام ورود به عراق بلافاصله به داعش سپرده می شود و داعشی ها نام وی را به ” ام مریم ” تغییر می دهند و به موصل منتقل می کنند و از وی تحت عنوان “جهاد نکاح” بهره کشی می کنند.
کاترینا مادر لیندا مدعی است: من بسیار عصبانی هستم زیرا دخترم را کاملاً شستشوی مغزی داده اند و بدون اطلاع من دخترم را از کشورش خارج کردند.

کاترینا می افزاید : هنگامی که اتاق لیندا را بررسی کردم ، فهمیدم که صفحه ای در فیسبوک بغیر از صفحه ای که من می شناسم ، باز کرده است . در صفحۀ فیسبوکی دخترم پیام هائی از دوستانش در خاورمیانه دیدم که مضمون پیام ها این بود ” بیائید دعا کنیم زیرا پایان کار نزدیک است.”
تایمز اعلام کرد : لیندا پس از جدائی پدر و مادرش احساس تنهائی می کرد و در خانه پدرخوانده اش زندگی می کرد و دومین ازدواج مادرش هم به جدائی انجامید.

تایمز نوشت : حدود 930 تبعۀ آلمانی با داعش همکاری می کنند که سن 50 نفر از آنها کمتر از 18 سال است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید