حافظی: مزارع جنوب تهران با فاضلاب آبیاری می‌شود

    کد خبر :57736

رحمت اله حافظی در جلسه علنی امروز شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور، مجددا نگرانی خود را نسبت به آبیاری مزارع جنوب شهر تهران با فاضلاب خام تکرار کرد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست وخدمات شهری شورای شهر تهران با انتقاد از اینکه چمن های شهر با آب چاه و مزارع سبزی با فاضلاب خام آبیاری می شود، گفت: به دلیل اهمیت موضوع و تهدید جدی برای سلامت مردم، از دادستان تهران می خواهیم که به موضوع آبیاری مزارع جنوب شهر تهران با فاضلاب خام ورود کند.
رحمت اله حافظی در جلسه علنی امروز شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور، مجددا نگرانی خود را نسبت به آبیاری مزارع جنوب شهر تهران با فاضلاب خام تکرار کرد و گفت: خردادماه سال گذشته بازدیدی از مناطق جنوبی و مزارع کشاورزی که با فاضلاب خام آبیاری می شد، صورت گرفت که ماحصل این بازدید دستور فرماندار شهرری برای قلع و قمع 5 هکتار از این زمین ها بود.

وی با بیان اینکه این تهدید، همچنان یکی از دغدغه های جدی کمیسیون سلامت شورای شهر است لذا بازدیدی را هفته گذشته برای مزارع جنوب شهر ترتیب دادیم، تصریح کرد: در این بازدید کارشناسی مشخص شد که همچنان آبیاری با فاضلاب خام در برخی از مزارع انجام می شود البته در محلات شهید بهشتی و ولی آباد این رویه متوقف شده است اما همچنان از کانال فاضلاب عباس آباد برای کاشت گندم، چغندر و بلال بهره برداری می شود.
حافظی ادامه داد: در شهرک رسالت و صالح آباد، زراعت مزارع بلال، گندم و بامیه با فاضلاب خام صورت می گیرد همچنین در ضلع غربی اتوبان بهشت زهرا بعد از صالح آباد، آبنمایی توسط زیباسازی شهرداری احداث شده است که در پشت این آبنما، سبزی و بامیه با پساب خانگی و واحدهای صنعتی شهرک رسالت و صالح آباد آبیاری می شود.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با بیان اینکه آبیاری چمن ها در همان محل با آب چاه صورت می گیرد اما سبزیجاتی که بر سرسفره مردم می آید با فاضلاب خام انجام می شود، اظهار کرد: به نظر می آید دستگاه های مرتبط همچون آب و فاضلاب شهر تهران، جهاد کشاوزری تهران، محیط زیست تهران، شبکه سلامت جنوب شهر تهران در انجام وظائف و ماموریت های محوله تعلل دارند و چون این موضوع ارتباط مستقیمی با سلامت شهروندان دارد به همین دلیل از دادستان درخواست رسمی برای مداخله دارم تا مانع از این تهدید جدی شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید