جدیدترین اخبار
25 تیر 1398 ساعت 10:45 اجتماعی کد خبر :574891
پورسید آقایی خبر داد

تشکیل تیم کارشناسی در شهرداری برای کاهش آلایندگی “ازن”

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران از تشکیل تیم کارشناسان برای اتخاذ راهکارهای کاهش “ازن” در پایتخت خبر داد.

محسن پورسیدآقایی در خصوص افزایش نسبی غلظت آلاینده ازن در شهر تهران و اتخاذ راهکارهای حل این مشکل از سوی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه کاهش آلاینده ازن بسیار پیچیده است؛ گفت: چرا که در برخی موارد کاهش آلایندگی‌های دیگر می‌تواند موجب تولید و افزایش این آلاینده شود؛ بعنوان مثال اگر ذرات معلق را کاهش دهیم، ممکن است که به آلایندگی ازن اضافه شود.

وی با بیان اینکه اگر دمای احتراق خودروها بهتر شود و سوخت را کامل تر بسوزانند، باز هم ممکن است نتیجه آن تولید بیشتر آلایندگی ازن شود؛ چراکه به جای تولید CO ، دی اکسید نیتروژن تولید می‌شود که این دی اکسید نیتروژن در ترکیب با دما و سایر هیدروکرین‌های موجود، “ازن” را افزایش می‌دهد، گفت: برخی اقدامات مثبت در سوخت و کیفیت خودروها ممکن است در صورت مناسب نبودن کاتالیست که نتوانند ذرات و گاز دی اکسید نیتروژن را کاهش دهند، ممکن است که منجر به تولید ازن شود.

پورسیدآقایی افزود: برخورد با پدیده ازن دارای پیچیدگی‌های خاصی است؛ بگونه‌ای که ایجاد برخی بهبودها در چرخه سوخت و خودرو و همچنین بروز برخی اشکالات در همین چرخه، ممکن است منجر به افزایش ازن شود.

وی با بیان اینکه تیم کارشناسی برای بررسی معضل ازن و اتخاذ راهکارهایی برای حل این مشکل انتخاب شده‌اند تا تحقیقات خود را برای سال آینده تکمیل کرده و تصمیماتی برای جلوگیری از آلایندگی ازن گرفته شود، گفت: با این حال باید کاتالیست خودروها را جدی‌تر گرفت؛ چرا که نقش زیادی در جلوگیری از انتشار گازهایی دارند که در ترکیب نور خورشید و سایر گازها تبدیل به “ازن” می‌شوند.

به گزارش فارس،پورسیدآقایی با بیان اینکه موضوع آلایندگی “ازن” پدیده جدیدی نیست، در پاسخ به چرایی افزایش آلاینده “ازن” در تابستان جاری، گفت: تابستان جاری تهران به طور متوسط یک و نیم درجه گرم‌تر از سال گذشته است و علت این که سال‌های قبل “ازن” کمتر مورد توجه مردم قرار می‌گرفت، این بود که علاوه بر افزایش درجه دما و افزایش میزان تبدیلات شیمیایی، شاهد کاهش ذرات معلق و آلایندگی‌های دیگر هستیم که سبب می‌شود شدت نور خورشید بیشتر شود، وگرنه ازن آلاینده جدیدی نیست.

وی با بیان اینکه کاتالیست خودروها نقش زیادی در کاهش انتشار گازهای منتهی به ازن دارند، گفت: باید سازمان محیط زیست، نظارت و کنترل بیشتری بر کاتالیست خودروها داشته باشد؛ چرا که در حال حاضر نیز گارانتی خودرو کمتر از طول عمر کاتالیست است و باید راهکاری ارائه شود که دوره گارانتی افزایش یابد تا اگر در این مدت کاتالیست خودرو دچار مشکل شد، خودروساز نسبت به تعویض آن اقدام کند.

Ad

Ad
Ad

روی خط خبر

  • سواری دیزلی؛ عقبگرد محیط زیستی
  • عربستان و امارات؛ اختلاف خانوادگی با سلاح سنگین
  • انتقاد از حضور فرزانه کابلی در کنسرت سالار عقیلی
  • ترامپ به اقدام تعرفه‌ای چین پاسخ متقابل داد
  • عراق کاردار سفارت آمریکا در بغداد را احضار کرد
  • جزئیاتی از بسته پیشنهادی فرانسه به ایران و آمریکا
  • پیردوست: برخی شام می‌دهند، تا نقش بگیرند!
  • تلاش عربستان برای افتتاح کنسولگری درنجف
  • 3022 کلاس درس با تراکم 41 دانش‌‌آموز داریم
  • بسیاری از مصوبات مجلس اجرا نمی‌شود
  • ترافیک سنگین در محور چالوس/ ترافیک نیمه سنگین در شهریار – تهران
  • یک سوم حجاج ایرانی به کشور بازگشتند
  • ظریف: پیشنهاد مکرون مسیر درست است
  • بازیگر زنِ هندی ابرقهرمان شد
  • نخستین خوانندگانی که نام‌شان بر مریخ ثبت شد
  • شمارش معکوش تا پایان فصل اجاره و ساخت
  • نمره 15 آقای رئیس به شورای 2ساله!
  • آخرین روند وصول ۲۰ هزار میلیارد تومان مطالبات معوق شده شستا
  • ۴۰ درصد از آلودگی هوای تهران بخاطر خودروهای شخصی است
  • احتمال عمدی بودن حریق ارسباران
  • تمامی مسکن های مهر تا 9 ماه آینده واگذار می شوند
  • رویه واحد برای نظارت بر ساماندهی سگ‌ها در تهران وضع می‌شود
  • کشف و ضبط 3 هزار لاک‌پشت گوش قرمز در مرز باشماق مریوان
  • آموزش و پرورش در کنکور خلاصه نمی شود
  • بودجه آموزش و پرورش برای پوشش تحصیلی ۶۰ درصدی کفایت می کند
  • جان باختن روزانه ۵۰ تن در جاده‌های کشور
  • حوادث ترافیکی؛ از جمله اصلی‌ترین معضلات جامعه امروز ایران
  • حاشیه‌ای بر تقدیر دبیرشورایعالی انقلاب فرهنگی از «عصرجدید»
  • ثبات نسبی قیمت نفت در بازار جهانی / هر بشکه برنت 59.87 دلار
  • آیا پزشکان بایستی دو واحد کار با کارتخوان پاس می کردند؟!