پارک هایی که نماد گردشگری ترکیه هستند

    کد خبر :569824

کشور ترکیه دارای مکان های بسیار دیدنی و زیبای طبیعی می باشد مکان های باستانی و طبیعی از کوه ها گرفته تا اثار تاریخی در دل طبیعت را می توانید در پارک های ترکیه مشاهده کنید. این پارک ها ضمن دارا بودن جاذبه های طبیعی به امکانات تفریحی و استراحتگاه هایی هم مجهز می باشد و تلاش دارد که تمام امکانات رفاهی برای گردشگران را فراهم نماید. در این جا با بعضی از این پارک ها آشنا می شویم.

پارک ملی آلاداغلار

پارک ملی آلاداغلار واقع در جنوب کشور ترکیه در تور ترکیه  در سال نود و پنج میلادی به عنوان پارک ملی تاسیس شد. این پارک از کوه های کوهستان آنتوریس تشکیل شده است. این کوه های سر به فلک کشیده زیبایی بی نظیری دارند که دل هر بیننده ای را با خود می برد. پارک ملی آلاداغلار که وسعت آن به بیش از پنجاه و پنج هزار هکتار می رسد بلندی آن بالای سه هزار و پانصد متر از سطح دریا می باشد. این پارک از استان قصیر تا استان آدانای ترکیه می رسد. مناظر کوهستانی بسیار زیبای این پارک به موقع طلوع و غروب آفتاب هوای سبک و پاکیزه کوهستان باعث می شود تا شما در مسافرت به این پارک زیبای طبیعی هم به سلامتی خود کمک کنید و هم با دیدن مناظر طبیعی خاطرات خوبی را برای خود و خانواده تان فراهم آورید.

پارک ملی دریاچه بیشهیر

این پارک در اتان کنیا در مرکز کشور ترکیه واقع شده است. در این پارک صد و چهل گونه گیاهی بیش از شانزده گونه ماهی آب شیرین و پرندگان آبی که در دریاچه زندگی می کنند، به این دریاچه شهرت جهانی داده است و این منطقه را از نظر علمی بسیار پر اهمیت کرده است. مسافران این پارک مکان مناسبی را برای کوهنوردی پیاده روی و دوچرخه سواری در کوهستان می توانند داشته باشند. همچنین پارک ملی دریاچه بیشهیر دارای اردوگاه ها و هتل های خوبی می باشد که مسافران محترم می توانند از این استراحتگاه ها برای توقف چند روزه در این پارک بهره ببرند. بیشتر بخوانید: ترکیه اسکناس‌های جدید ۵، ۵۰ و ۲۰۰ لیره‌ای را معرفی کرد

 

پارک ملی نمروت داغی

به گزارش سفر باتو ، نمروت داغی کوهی به بلندی دو هزار متر است که دارای مکان های تاریخی نیز می باشد. با مسافرت به این پارک زیبا هم به کوهنوردی می کنید و به قله این کوه نه چندان بلند صعود می کنید و هم از مجسمه های تاریخی که در این کوه قرار دارد دیدن می نمایید. این مجسمه ها یاد بود آرامگاه پادشاهی است که تاریخ آن به اوایل سده اول میلادی می رسد.

پارک ملی ساحلی بی داغلاری

پارک ملی ساحلی بی داغلاری با وسعت سی و چهار هزار هکتار می باشد که از بخش هایی مثل شهرک های قدیمی فاسلیس الیمپوس ایدیروس تشکیل شده است. همه مناطق این پارک پوشش گیاهی وحشی دارد و سواحل این مکان هم بسیار زیبا می باشد و مسافران هم با قدم زدن در این پارک زیبا و در ساحل آن قدم بزنند و یا در بلندی های آن به کوه نوردی بپردازند و یا صخره نوردی نمایند.

پارک ملی دره مونزور

این پارک در تور ترکیه ارزان و لحظه آخری  به عنوان بزرگترین و پر بازدید ترین پارک در کشور ترکیه شناخته می شود. که از علل آن می توان به دارا بودن حیات وحش بسیار متنوع و گونه های گیاهی زیاد دره مونزور که جزو مناطق محافظت شده هم به حساب می آید اشاره کرد. این پارک در شرق آناتولی قرار گرفته است و دارای مناظر طبیعی بدیع و بسیار زیبا می باشد که با مسافرت به آنجا هم از حیات وحش آن مکان دیدن می کنید هم از مناظر لذت می برید. نکته قابل توجه اینکه بهترین ماه های مسافرت به این پارک جون و اگوست یعنی مرداد و شهریور می باشد.

پارک ملی دیلیک پینیسولا

این پارک از نظر گونه های زیستی بسیار متنوع می باشد و با بیشترین تنوع زیستی با پرندگان بومی و مهاجر پستانداران جانوران دریایی و همچنین انواع گونه های گیاهی مورد توجه کارشناسان و دیگر گردشگران و مسافران قرار می گیرد. این پارک زیبا مشرف به دریای اژه می باشد. با توجه به مناظر بسیار زیبا، این پارک را می توان بهشتی برای عکاسان هم حساب کرد که از چشم اندازهای متنوع و گوناگون کار بسیار لذت بخشی می باشد. این پارک دارای چشم اندازهای جنگلی، کوهستانی و دریایی می باشد که اگر حتی عکاس حرفه ای نباشید می توانید عکس های بسیار زیبا و خاطره انگیزی را برای خودتان و عزیزانتان تهیه کنید و به غیر از استفاده از هوای پاکیزه و دیدن مناظر بکر و دست نخورده این پارک زیبا و محبوب این عکس ها را هم برای خودتان و عزیزانتان تهیه کنید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید