سرپرست فرمانداری شهرستان ری خبر داد

۴۰ مدرسه نیازمند تخریب و بازسازی در سطح شهرستان ری

    کد خبر :567637

سرپرست فرمانداری شهرستان ری با اشاره به لزوم بازسازی ۶۰ مدرسه فرسوده از وجود ۴۰ مدرسه که نیازمند تخریب و بازسازی هستند خبر داد.

اسماعیلی راد در چهارمین جلسه شورای برنامه‌ریزی استان تهران در تشریح مشکلات شهرستان ری گفت: سال‌ها است که موضوع مدیریت پسماند و مجموعه آراد کوه گریبان شهروندان شهرستان ری را گرفته و در همین راستا پیگیری‌های متعددی انجام شده است. بازدیدهای بسیاری توسط مسؤولان استان از این مجموعه انجام شده و حتی رئیس جمهوری در جلسه‌ای با اعضای شورا و شهرداری تهران بر ضرورت حل مشکل و جابجای این مجموعه تاکید کردند که براین اساس شهرداری تهران مشغول تهیه طرحی در این خصوص است.

وی افزود: نیاز است که شهرداری تهران از محل اعتبارات خود نسبت به بهبود وضعیت جاده‌ها و کمربندی‌های اطراف این مجموعه همچنین تعریض آن‌ها اقدام کند.

اسماعیلی راد ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات موجود در سطح شهرستان ری لزوم تصفیه پساب‌ها برای بهره‌گیری در مصارف کشاورزی، صنعتی و خدماتی است و نیاز است در این راستا تصفیه‌خانه‌ای برای تصفیه پساب‌های موجود احداث شود که در این حوزه رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران جهت تأمین منابع آن قول مساعد داده است.

سرپرست فرمانداری شهرستان ری در بخش دیگر از سخنان خود به ترافیک اطراف شهرک شمس آباد به عنوان یکی دیگر از معضلات این شهرستان اشاره کرد و گفت: ۲۰۰۰ واحد صنعتی در این شهرک مستقر هستند که تردد آن‌ها در اطراف این مجموعه ترافیک ایجاد کرده و از سوی دیگر شهر حسن آباد نیز با ۵۰ هزار نفر جمعیت نیازمند خدمات حمل و نقل عمومی و احداث مترو است. قطعاً احداث مترو در این محدوده علاوه بر تسهیل ایاب و ذهاب شهروندان این منطقه در حوزه کاهش ترافیک نیز نقش بسزایی خواهد داشت.

به گزارش تسنیم،اسماعیلی راد با اشاره به وجود ۶۰ مدرسه فرسوده در سطح شهرستان ری اظهارکرد: در حال حاضر ۶۰ مدرسه فرسوده در شهرستان ری نیازمند بازسازی و ۴۰ مدرسه نیازمند تخریب و بازسازی هستند. در حال حاضر تعداد نفر در کلاس‌های این شهرستان به‌طور متوسط ۳۸ نفر است که علت این موضوع هجوم اتباع خارجی در سطح این شهرستان است. در حقیقت متوسط نفر در هر کلاس درسی در سطح شهرستان ری ۱۰ نفر بیشتر از متوسط استان تهران است. برهمین اساس لزوم احداث مدارس با کلاس‌های بیشتر در سطح شهرستان ری احساس می‌شود که باید اعتبارات آن از محل اعتبارات استان تهران تأمین شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید