نیم نگاهی به سریال جدید شبکه 2

    کد خبر :563394

کارگردان «خانواده دکتر ماهان» گفت:سریال یادآوری می کند محیط پیرامونی خارج از خانه تو، بخشی از خانه تو و بخشی از زندگی تو است.

علی محمد قاسمی کارگردان و مدیر تصویربرداری سریال «خانواده دکتر ماهان» پیرامون این سریال گفت: این سریال درباره اهمیت محیط زیست در جامعه امروز و لزوم توجه به آن از طرف مدیران و مردم به طور همزمان تاکید دارد که در کنار رشد و پیشرفت تکنولوژی با احترام بیشتری به طبیعت که سرمایه نسل امروز و فردا است، برخورد کنند.

وی افزود:در خانواده دکتر ماهان، دور از لوکیشن‌های رایج سعی کرده ایم با به تصویر کشیدن زیبایی‌های طبیعت شمال کشور، اهمیت توجه بیشتر و بهتر را به این منابع طبیعی و خدادادی یادآور شویم.

قاسمی ضمن تشکر از همراهی و همدلی سازمان محیط زیست گفت: سازمان‌های مرتبط با مسئله محیط زیست با عوامل اجرایی و پشتوانه قانونی کم در حد توانشان کمک می‌کنند.

این کارگردان ادامه داد:با توجه به مسئله اقتصاد، آن‌ها هم مشکلات مالی و اقتصادی خودشان را دارند که طرح این موضوعات و آگاهی‌بخشی درباره مسائل زیست محیطی با توجه به اینکه بیننده‌های ما اطلاعات درستی از برخورد با طبیعت ندارند، دارای اهمیت است.

وی با بیان اینکه تا زمانی که همت جمعی برای حفظ طبیعت وجود نداشته باشد نمی‌توان به حفظ آن امیدوار بود، گفت:مردم در روابط شخصی، محیط منزل و خودروی شخصی بسیار آداب‌ را رعایت می کنند، اما آموزشی برای این آداب‌ در محیط بیرونی و روابط گروهی و در برخورد با طبیعت ندیده اند؛ فضای خارج از منزل را متعلق به خودشان نمی‌دانند و حرمت طبیعتی که پشتوانه زندگی روحی و روانی ما است را نگه نمی‌دارند.

قاسمی گفت:طبیعت به کمک آب، باد، باران و برف تا حدی زشتی‌هایی که انسان‌ها موجب آن بوده اند را می‌پوشاند، ولی جوابگوی حجم عظیم این آلودگی و بی توجهی نیست.

تلاش خانواده دکتر ماهان برای پررنگ شدن مسئله محیط زیست

علی محمد قاسمی با اشاره به محوریت محیط زیستی سریال «خانواده دکتر ماهان» گفت: این مجموعه تلاش می‌کند که این مسئله را به مردم یادآوری کند که محیط پیرامونی خارج از خانه تو، بخشی از خانه تو و بخشی از زندگی تو است. در عین لذتی که از آن می‌برید باید همان مراقبت و احترام را نسبت به آن داشته باشند.

وی درباره تولید مجموعه‌هایی درباره محیط زیست بیان کرد: در حجم سریال‌هایی که در تلویزیون ساخته می‌شود، سال گذشته مجموعه‌ای را با همین موضوع برای شبکه تهران ساخته‌ام و حالا نیز سریال خانواده دکتر ماهان درحال پخش از شبکه دو سیما است. تلویزیون به عنوان یک سازمان وسیع و با مخاطب بسیار و فراگیر می‌تواند با ایجاد فضای مناسب برای تهیه‌کنندگان و فیلمسازان، بیشترین کمک را در این مسیر داشته باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید