به مناسبت مراسم لیالی قدر؛

ظرفیت پارکینگ‌های پیرامون حرم حضرت عبدالعظیم(ع) به ۱۰ هزار رسید

    کد خبر :544576

شهردار منطقه ۲۰ تهران اولویت اول برای دسترسی به حرم حضرت عبدالعظیم(ع) و شرکت در مراسم لیالی قدر را استفاده از حمل ونقل عمومی برشمرد و گفت: برای شهروندانی که مجبور به استفاده از خودروهای شخصی هستند در ۱۲ موقعیت با ظرفیت ۱۰ هزار و ۵۰۰ خودرو ظرفیت پارکینگ ایجاد شده است.

روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰؛ فرهاد افشار با بیان این مطلب افزود: همزمان با لیالی قدر، خیل عظیمی از شهروندان تمامی مناطق شهر تهران در مراسم ویژه این ایام در جوار حرم حضرت عبدالعظیم(ع) شرکت می کنند و ناوگان حمل ونقل عمومی منطقه ۲۰ برای خدمات رسانی بهینه به زائران تقویت شده است.

افشار، اولویت اول برای دسترسی به حرم حضرت عبدالعظیم (ع) را حمل و نقل عمومی برشمرد و گفت: تمهیدات ترافیکی برای تردد زائران در ایستگاه های متروی دولت آباد، جوانمرد قصاب و شهرری، پایانه های حمل و نقل عمومی و خطوط اتوبوس های بی آر تی لحاظ شده است و شهروندان بدون دغدغه می توانند از این امکانات تا پایان مراسم بهره مند شوند.

وی به اطلاع رسانی گسترده در خصوص مسیرهای دسترسی و امکانات رفاهی، عمومی و خدماتی اشاره کرد و افزود: علاوه بر تبلیغات محیطی، برنامه های موبایلی برای راهنمای زائران مهیا شده است و شهروندان با استفاده از آن می توانند از امکانات جانمایی شده پیرامون حرم از جمله سوله‌های نگهداری کودک، غرفه‌های پخش نذورات، سرویس بهداشتی، پارکینگ و …استفاده کنند.

ایجاد ۱۰ هزار ظرفیت پارکینگ خودرو پیرامون حرم حضرت عبدالعظیم(ع)

شهردار منطقه ۲۰ به افزایش ظرفیت های پارکینگ پیرامون حرم حضرت عبدالعظیم(ع) اشاره کرد و گفت: در ۱۲ موقعیت مکانی پیرامون حرم، با ظرفیت ۱۰ هزار و ۵۰۰ خودرو پارکینگ ایجاد شده است که شهروندان با استفاده از اپلیکیشن بی پارک می توانند نسبت به رزرو خودرو اقدام کنند.

افشار افزود: پارکینگ های شهدای شاملو، شهدای ایرانیت، عطر یاس، پایانه مینی بوسها، مدرس، آستانه و اله دادی برای استفاده زائران بومی شهرری مناسب است.

وی ادامه داد: شهروندان دیگر مناطق شهر تهران نیز که از غرب و جنوب غربی قصد شرکت در مراسم لیالی قدر حرم حضرت عبدالعظیم(ع) را دارند می توانند از پارکینگ های دادسرا، معاینه فنی، قربانگاه و ضلع غرب مترو شهرری استفاده کنند.

افشار یادآور شد: برای شهروندان غیربومی شهرری که از شرق و جنوب شرق تهران می آیند نیز پارکینگ های سیدالشهدا(ع)، شهید آوینی، شهروند و پردیس راگا آماده شده است.

معابر پیرامونی حرم حضرت عبدالعظیم(ع) مسدود می شوند

شهردار منطقه ۲۰ به انسداد معابر پیرامون حرم به مناسبت برپایی مراسم لیالی قدر اشاره کرد و گفت: ۳۹ موقعیت از معابر پیرامونی حرم از جمله خیابان های شهید بیات، شهید یوسفی نژاد، قمی، سلمان فارسی، مدرس، شهید فدایی، آستانه، بغدادی، قم، سرتخت، کمیل، زهره وند مسدود می شوند و تمهیدات لازم برای انتقال و تردد شهروندان در محدوده پیرامون حرم با استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی اندیشیده شده است.

افشار ادامه داد: اتوبوس های مستقر در ضلع شمال میدان حرم حضرت عبدالعظیم(ع) برای مقاصد خیابان فدائیان اسلام، دولت آباد، شوش، خراسان و خاوران، اتوبوس های مستقر در ضلع جنوب حرم برای مقاصد خیابان سلمان فارسی، بزرگراه شهید آوینی، باقرشهر، کهریزک و زمان آباد، اتوبوس های مستقر در ضلع غرب حرم برای مقاصد میدان هادی ساعی، مترو شهرری به زائران سرویس رسانی می کنند.

به گزارش ایسنا، وی به سرویس رسانی تاکسیرانی به زائران در خیابان های آستانه، سلمان فارسی و ایرانیت نیز اشاره کرد و گفت: از تمامی امکانات خطوط شهری برای خدمات رسانی به شهروندان در ایام لیالی قدر استفاده شده است تا زائران در رفاه کامل از فیوضات این شبها بهره مند شوند.

تعبیه ۱۸۴ چشمه سرویس بهداشتی پیرامون حرم

افشار به آماده‌باش تیم‌های اجرایی مدیریت شهری منطقه در لیالی قدر اشاره کرد و گفت: تیم های نگهداشت و اجرایی در محدوده پیرامون مساجد، امامزاده ها و به ویژه حرم حضرت عبدالعظیم(ع) مستقر هستند و فعالیت های رفت و روب مستمر در زمان‌های پیش، حین و پس از مراسم انجام خواهد شد.

شهردار منطقه ۲۰ با اشاره به اینکه تیم‌های ایمنی و امداد نیز برای مدیریت بحران‌های احتمالی در آماده باش هستند، افزود: ۱۸۴ چشمه سرویس بهداشتی در ۱۴ موقعیت مکانی پیرامون حرم حضرت عبدالعظیم(ع) از جمله خیابان شهید قمی، جنوب حرم، شهیدنعیمی، آستانه، ضلع جنوب حرم، سلمان فارسی، میدان کوچک، ضلع غرب حرم، بلوار شهرداری جانمایی شده است.

نگهداری از کودکان زائران حین برگزاری مراسم لیالی قدر

شهردار منطقه ۲۰ به اقدامات فرهنگی ویژه این ایام نیز اشاره کرد و گفت: ورزشگاه سلمان فارسی برای نگهداری از کودکان زائران مهیا شده است و مادران می توانند کودکان خود را به مربیان این محل تحویل دهند و با خیالی آسوده از مراسم معنوی حرم حضرت عبدالعظیم(ع) بهره‌مند شوند.

افشار افزود: در تمامی پهنه‌های پیرامون حرم نیز ایستگاه‌های توزیع نذورات جانمایی شده است و پخش نذورات فقط تحت نظر معاونت اجتماعی شهرداری منطقه ۲۰ امکان پذیر است.

شهردار منطقه ۲۰ استقرار ایستگاه‌های فرهنگی در نقاط مختلف پیرامون حرم با هدف اطلاع رسانی زائران و توزیع بسته‌های فرهنگی مرتبط با لیالی قدر را از دیگر اقدامات مدیریت شهری برشمرد که با مشارکت تشکل های مردم نهاد و سرمایه های اجتماعی محلات انجام می شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید